Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal új szabályozása 2023-tól lép életbe, és a járművek károsanyag-kibocsátásának 28,3 százalékos csökkentését írja elő 2026-ig.
Kína és Európa mellett az Egyesült Államok az a terület, ahol a leginkább tud terjedni az elektromos meghajtás. Mindez az értékesítésekben és az ottani autógyártók hozzáállásán is egyre inkább tetten érhető. Ma már az olyan nagy nevek, mint a General Motors, vagy éppen a Ford is belátták, hogy egyre több ember akar magának elektromos autót, éppen ezért folyamatosan emelni kényszerülnek az eredetileg megállapított gyártási darabszámokon. A legjobb példa erre a Ford és a telitalálatnak bizonyult Ford F-150 pickup elektromos változata, a Lightning. Egy időre le is kellett állítani az előrendeléseket, mert akkora a kereslet az autóra.
Eddig igazából maga az elektromos meghajtás iránti vonzalom generálta a keresletet, ám most egy új helyzet terelheti még erősebben a vásárlókat és ez autógyártókat is az elektromos meghajtása irányába.
Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA – Environmental Protection Agency) új szabályozásra készül a károsanyag-kibocsájtást illetően, pontosabban annak mértékét akarja visszaszorítani, szigorítás révén. A szabályozás 2023-tól lép életbe szakaszosan, a céldátum pedig 2026. Addigra az autógyártóknak el kell érniük, hogy legalább 28,3 százalékkal kevesebb szennyező anyagot, leginkább szén-dioxidot juttassanak a környezetbe. A hivatal számításai szerint a szabályozás hatására tovább nő majd a kereslet a tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek iránt. Ez 2023-ig hét, míg 2026-ig akár 17 százalékos növekedésben mutatkozhat meg.
A kezdeményezés mögött természetesen Joe Biden elnök áll. A Trump által felpuhított szabályok 32 mpg-ben határozták meg a hatékonysági normát, ami 7,35 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométerenként. A most szigorított szabványok 40 mpg, azaz 5,88 litert jelentenek 100 kilométerenként.
Biden amerikai elnök célul tűzte ki, hogy 2030-ra az akkor eladott új autók több mint fele akkumulátoros elektromos jármű vagy plug-in hibrid legyen. Biden azonban nem támogatja Kalifornia azon törekvését, hogy 2035-ig betiltsák a belsőégésű motorral felszerelt személygépkocsik és haszongépjárművek értékesítését.
A fentiek fényében elmondható, hogy Biden elnök révén az Egyesült Államok ismét rálépett a környezetvédelem útjára, amivel végső soron mindenki nyerhet valamit, ha mást nem, tiszta levegőt biztosan.