Gyorsabb és egyszerűbb töltéssel frissít a Volkswagen

0

Aki manapság ugrik bele az elektromos autók világába az kissé kaotikusnak élheti mindazt, amivel a köztéri villámtöltők használata során találkozik. Történetesen ismerni kell a sok alkalmazást, regisztrációt és fizetési metódust, amivel fel kell készülnie, ha el akarja hagyni az otthoni töltés adta hatótávot. Ha pedig külföldre megy az ember, a dolog még rosszabb lehet, ugyanis országonként akár egyenként végig kell játszani ezt a mókát.

Szerencsére, mint mindennek, ennek a korszaknak is nehezek a kezdő lépései. De azt senkinek nem kell gondolnia, hogy ez így is marad. A folyamatosan növekvő kereslet és így az új belépők száma az elektromos autók világába egyre inkább megköveteli azt, hogy végső soron nagyjából annyi legyen a dolgunk egy töltés során, mint manapság egy benzinkúton, vagyis rádugjuk az autót a töltőre, azt el tudjuk indítani bármilyen sokadik regisztráció nélkül és a végén egyszerűen kifizessük a vételezett energiát.

Erre szolgál a már nálunk is többször bemutatott Plug & Charge szolgáltatás, aminek pont az előbb vázolt helyzet biztosítása a lényege. Mivel ez egy szabvány (ISO 15118 standard), így a csatlakozni vágyóknak csupán a szükséges feltételeket kell teljesíteni és meg is oldották a problémát. Európában is egyre több töltőüzemeltető (Ionity, Hubject, Aral, BP, EON, stb) és autómárka ismerte fel a dolog nagyszerűségét, most legutóbb a Volkswagen Csoport.

A Volkswagen az első nagy volumenű gyártó, amely univerzális és zökkenőmentes ökoszisztémát kínál majd vásárlóinak elektromos modelljeik töltéséhez. A We Charge nevű szolgáltatást lépésről lépésre fejlesztik már egy ideje, hogy nagyobb teljesítményt, kényelmet és fenntarthatóságot kínálhasson – új töltési megoldásokkal az otthoni és utazások során zajló töltésekhez. Ez utóbbiban lesz segítségükre a Plug & Charge. A szükséges szoftveres feltételek egy OTA-frissítéssel érkeznek majd meg a kompatibilis VW elektromos modellek fedélzeti rendszereire, valamikor 2022 első negyedévében. Itt is kell majd természetesen egy regisztráció, viszont csak egyszer és azután minden Plug & Charge rendszer esetében érvényes lesz.

De a sajtónyilatkozatban szó esett még a kétirányú töltésről is. A cég egy speciális kétirányú töltőt – DC BiDi wallbox – kínál majd, amely várhatóan az otthoni energiagazdálkodási rendszer (HEMS) energiatároló rendszerévé varázsolja az elektromos autót. Ez sajnos csak a legnagyobb, 82 kWh-s akkupakkal szerelt autók esetében lesz elérhető.

Ráadásul a legnagyobb (77 és 82 kWh) akkupakkal szerelt ID modellek esetében hamarosan érkezik a egy OTA frissítés is, aminek révén a DC villámtöltés csúcsteljesítménye 10 kW-al megnő, vagyis az eddig 125 helyett 135 kW lehet a legnagyobb teljesítmény. A frissítés után a GTX modellek esetében ez 150 kW lesz. A kisebb akkus modellek (48, 62 kWh) tekintetében nem tett semmiről említést a sajtónyilatkozat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!