A svéd EV autógyártó, a Polestar megosztotta a hivatalos EPA, 270 mérföldes (434 kilométer) hatótávolságát a Long Range, egymotoros Polestar 2 szedánjához. Ezzel pedig a Polestar 2 legnagyobb hatótávja jelent meg.
Az idei év közepén érkezett a nagy hír, miszerint a Polestar 2 kínálata egy kissé megoszlik. Pontosabban az eddigi egy alapkivitel mellé csatlakozik még egy. Ezzel elérhetőbbé téve a márkát, hiszen az eredetileg 78 kWh-as akkupakkal érkező kivitel mellé érkezett egy kisebb akkus verzió (64 kWh), melynek alapára 7.000 euróval alacsonyabban indul. Ezt Gregor Hembrough, a Polestar régiós vezetője is megerősítette még a nyáron. A változásokról akkor így beszélt:
„Számos új fejlesztést kínálunk majd az autón keresztül ügyfeleinknek és persze magát az autót is. A legfontosabb újdonság a nagyobb EPA hatótáv lesz. Lehetőség lesz hőszivattyú beszerzésére is az autóhoz, aminek előnyeit a különböző éghajlati viszonyokban történő felhasználás mellett nem kell részleteznem.”
Az eredeti felállásban gyártott (kétmotoros) Polestar 2 a Volvo CMA platformjára került felépítésre. Tengelyenként egy-egy villanymotorral és egy 27 modulból felépülő akkupakkal. Ez a 78 kWh-s kapacitás az ígéretek szerint 500 km WLTP hatótávot ad.
De mi a helyzet az egymotoros nagyobb akkus verzióval? Mivel az egyik nagy ígéret a hatótávra vonatkozott, mindenképpen fontos hír az egymotoros Polestar 2 EPA besorolásának megérkezése, melyet az alábbi képen láthatunk.
A fizika nem hazudik, egyetlen motort ellátni energiával kevesebb fogyasztást is jelent, ami itt szépen kirajzolódik. A fogyasztási adat (kWh/100 km) vegyes használati ciklusban értendő:
- Polestar 2 – egymotoros változat: 31 kWh/ 100 mérföld (19,3 kWh/100 km) fogyasztás.
- Polestar 2 – kétmotoros verzió: 38 kWh/ 100 mérföld (23,75 kWh/100 km) fogyasztás.
A hatótáv pedig így alakult:
- Polestar 2 – egymotoros változat: 64 kWh: 270 mérföld – 434 km
- Polestar 2 – kétmotoros verzió: 78 kWh: 249 mérföld – 398 km
A kiváló eredményről sajtónyilatkozat is készült, amiben szintén Gregor Hembrough szavai is olvashatók:
„Örömmel jelentjük be a Polestar 2 eddigi legnagyobb hatótávolságát. A kínálat folyamatos fejlesztése mellett továbbra is új, ingyenes OTA szoftverletöltésekkel kínálunk szolgáltatásokat ügyfeleink számára.”
Az OTA-frissítések, amelyekre a Hembrough hivatkozik, az elektromos járművek egyre inkább hétköznapibb technológiai jellemzője és a Polestar márkastratégiájának is jelentős részét képezi. Mellyel így minden autójuk kapcsán a hosszú élettartamot és a folyamatos fejlesztést tudják szem előtt tartani. Ennek kézzelfogható esete volt egy közelmúltbeli OTA-frissítés, amely lehetővé tette a nagyobb hatótávolságot egy új alkalmazás megjelenésével. De például hamarosan a kétmotoros verziók esetében akár +67 lóerőt is vehet magának az autó tulajdonosa.