A Toyota konkrétabbá tette elektromos terveit. A stratégiáról szóló médiaeseményen a japán cég egy sor tisztán elektromos koncepcióautót mutatott be.
A Toyota luxusmárkájának, a Lexusnak fontos szerepet kell játszania a tisztán elektromos autók tervében, ugyanis a Lexus 2035-től csak tisztán elektromos modelleket fog árulni. A Toyota és a Lexus 2030-ig 30 darab tisztán elektromos modell bevezetését tervezi az egész világon.
A Toyota első embere, Tojoda Akio kitett magáért a nehány napja rendezett stratégiáról szóló médiaeseményen, ugyanis egyszerre 15 darab tisztán elektromos koncepció autóról rántotta le a leplet. Van itt minden, városi autók, szedánok, mindenféle SUV-k, kisteherautók és természetesen ízig vérig elektromos sportkocsik is. Vannak olyan modellek melyek már létező autók alapjaira, de a márka e-TNGA padlólemezére tervezett modellek is.
Tojoda Akio először a Toyota bZ-kínálatát ismertette, melyeket „megfizethető, tömeggyártott modellként” vázolt fel az igazgató. A bZ4X-et már ismerjük, de csatlakozott hozzá négy e-TNGA alapú koncept: egy sportos kompakt crossover kupés tetővel, egy B-kategóriás SUV, melynek célja, hogy kilométerenként 125 Wh-t fogyasszon csak, egy magasan ülő közepes szedán, amely a Tesla Model 3 riválisa lehet, illetve egy családi, három üléssoros SUV.
A Lexus első elektromos modellje az RZ lesz, mely az LF-Z Electrified koncepció szériaváltozata. Majd egy elektromos sportkocsi is érkezik, ami az LF-A utódja lehet. Tojoda szerint 700 kilométeres hatótávot és szilárdtest akkumulátorokat várhatunk, ami közel 2 másodperc alatt százra repíti a sportkocsit. Továbbá látható még egy SUV és sportosabb szedán is Lexus emblémával.
Tojoda bemutatta a „sokszínű elektromos autóknak” nevezett sorozatot is, ahol haszongépjárművek és egy igazán városi kisautó kapott helyett. A Compact Cruiser EV egy ötajtós terepjárónak tűnik, mely az FJ Cruiser utódja lehet. Mellette egy, a Hiluxhoz és Tacomához hasonló méretű, de külsőre a Tundrára hasonlító kisteherautó látszik. A kis Small SU EV a CH-R elektromos változatának tűnik, mellette pedig van egy kissé nagyobb és visszafogottabb crossover, mellyel a Toyota valószínűleg a C-kategóriás SUV-k közé tör majd be.
A Toyota és a Lexus összesen 30 darab tisztán elektromos modellt akar piacra dobni 2030-ig, évi 3,5 millió eladott elektromos modellel. A Lexusnak ekkor már minden szegmensében lesz elektromos modellje.
Ezen célok megvalósításához a Toyota kétbillió jent fog 2030-ig akkugyártásra fordítani. A cég emellett a karbonsemleges autók más formájába (például a hidrogénhajtásúakba) is fektet. Mind a Toyota, mind a Lexus karbonsemleges szeretne lenni 2035-re.