Több, mint 60 ezer tölthető autót adott el a BYD Kínában

0

A BYD értékesítése virágzik. Júniusban több, mint 40 ezer, júliusban 50 ezer és augusztusban több, mint 60 ezer tölthető autót értékesített a BYD Kínában.

Azt hiszem nem túlzok, ha azt mondom, hogy a kínai BYD-nek nagyon bejött az elektromos autók értékesítésének komolyabban vétele. A 2019-es nagy lendület után sajnos tavaly a globális covid-helyzet miatt minden gyártó, így a BYD is visszaesésről számolhatott be.

Azonban a BYD gyárnál is robbant a bomba idén, persze szigorúan a legjobb értelemben. 2021-ben minden hónap új rekordot hozott a márkának és ezek közül is kiemelkedően nagyot szólt az augusztus. Alább az Insideevs magazin grafikonja látható, amin a piros oszlop mutatja az idei év hónapjait.

Nézzük meg, számokban mit mutat a BYD augusztusa. Augusztusban 60 508 elektromos autót adott el a márka Kínában, amivel 332 százalékos bővülést mutathat fel az egy évvel korábbi augusztusi adatokhoz képest. Ez a hatvanezer feletti daraszám 10 ezerrel több, mint a júliusi és 20 ezerrel több, mint a júniusi adat. A fenti grafikonon is látható, hogy brutálisan kilőttek a BYD eladásaiban az elektromos modellek számai, amit vélhetően a vezetőség sem hagy majd figyelmen kívül. Hajtáslánc szerint az alábbi a megoszlás:

  • BEV (tisztán elektromos autók): 30 382 darab (223 százalékos évközi növekedés)
  • PHEV (plug-in hibrid autók): 30 126 darab (556 százalékos évközi növekedés)
  • Totál: 60 508 darab (332 százalékos évközi növekedés)

Ezzel a 60 ezres eladással a BYD ismét a három legtöbbet eladó autómárka közé tornázta vissza magát. Melyről egy Twitter posztot is elhelyeztek csatornájukon, megköszönve a támogató vásárlásokat:

A 2021-es év eddigi időszakát vizsgálva már több, mint 260 000 elektromos autónál jár a BYD. Ezzel pedig 206 százalékkal több autót eladva, mint 2020 eddigi időszakában. A 2021-es év tehát már most a legjobb év a BYD elektromos autós évei közül:

Típusok szerint az alábbi volt a megoszlás a BYD kínálatán belül 2021 augusztusában:

  • BYD Han EV – 6 198 (50 784 YTD)
  • BYD Qin Plus DM (PHEV) – 13 043 (45 649 YTD)
  • BYD Song DM (PHEV) – 8726 (27 307 YTD)
  • BYD Qin Plus EV – 7633 (22 252 YTD)
  • BYD e2 – 3513 (19 137 YTD)
  • BYD Han DM (PHEV) – 2837 (19 004 YTD)
  • BYD Tang DM (PHEV) – 5433 (18 855 YTD)
  • BYD Yuan EV – 4782 (14 425 YTD)
  • BYD Qin EV + Qin Pro EV – 1708 (12 980 YTD)
  • BYD Song EV – 3579 (11 589 YTD)
  • BYD D1 – 407 (8827 YTD)
  • BYD Tang EV – 807 (4118 YTD)
  • BYD Dolphin – 1 755 (1755 YTD)
  • BYD E6 – 0 (1712 YTD)
  • BYD e3 – 0 (996 YTD)
  • BYD Song MAX DM – 87 (733 YTD)
  • BYD Qin PHEV – 0 (410 YTD)
  • BYD e1 – 0 (243 YTD)
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!