Nos, azt hiszem kijelenthetjük, hogy a kínai elektromos autók itt vannak Európában. Igaz, egyelőre nem teljes tűzerővel támadnak, hanem csak felmérik az erőviszonyokat. A legnagyobb kínai elektromos autó gyártók már bizony kinézték maguknak kontinensünket, amit mi sem bizonyít jobban, mint a NIO és az Xpeng Motors megérkezése után az első tisztán elektromos BYD Tang SUV-k is megérkeztek kontinensünkre, természetesen az elektromos autózás itteni fellegvárába, Norvégiába.
A fenti videó értelmében július 24-én újabb 100 darab autó gurult le egy teherhajóról, a norvégiai Drammen kikötőjébe, egy igen hosszú hajóút után, ami Sanghaj kikötőjéből indult. Az első szállítmány szintén 100 darabos volt, ami júniusban futott be Norvégiába.
Most vélhetően a készletek feltöltése zajlik, amiből az autók valamikor szeptemberben érkeznek majd meg a vásárlókhoz. Az idei évre amúgy nagyjából 1500 darab Tang behajóztatását tervezi a BYD.
A Tang több szempontból is fontos a BYD számára, hiszen ez a modell hivatott népszerűsíteni a márka imidzsét elektromos autós szempontból, ugyanakkor a friss-fejlesztésű Blade akkumulátorok gyakorlati haszna is most mutatja majd meg magát igazán, hiszen a Tang az első autó, amiben élesben kell megmutatnia tudását a cellának.
A BYD Tang Norvégiában 599 900 norvég koronás (~20 690 000 Ft) áron nyit, amiért egy igen jól extrázott autót kapunk, melynek főbb ismérvei:
- WLTP hatótáv: 400 km
WLTP városi hatótáv: 528 km - 86,4 kWh akkupakk (Blade Battery – LFP; 166 Wh/kg)
- 0-100 km/h gyorsulás: 4,6 mp
- Végsebesség 180 km/h
- Dupla motoros, összkerekes
- Csúcsteljesítmény 380 kW, 660 Nm
- AC :7 kW
- DC: 110 kW (CCS Combo 2)
- Tömeg: 2 295 kg
- Vontatható: 1 410 kg
A vállalat márciusi sajtónyilatkozata szerint az új iparági sztenderdeket felállító, kiemelkedően biztonságos akkumulátoruk készen áll a sorozatgyártásra és első körben az idén, Norvégiában bemutatkozó, hétüléses BYD Tang SUV gyomrában bizonyíthat.
A cella legfontosabb tulajdonsága a biztonságos üzemen túl a megbízhatóság. Ez a Blade cella esetében 1,2 millió kilométer megtételét biztosítja, akár 3000 töltési ciklussal karöltve. A legjobb pedig az egészben az, hogy ez a cella is lítium-alapú, vagyis a már évek óta bevált kémiára alapul.