21 ezer előfoglalás érkezett az első nap a Kia EV6-ra

0

Március végén mutatták be a Kia EV6 elektromos modellt. A Kia EV6 teljesen emissziómentes tisztán elektromos hajtással, hosszú hatótávval, ultragyors, 800V-os tölthetőséggel és feltűnő, látványos megjelenéssel érkezik a crossoverek piacára. Az EV6 a Kia első modellje a márka új, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz kifejlesztett, E-GMP padlólemezén.

Az EV6 kizárólag elektromos hajtásláncokkal készül, de többféle hatótávval is elérhető, és 800V-os gyorstöltési képességének köszönhetően akkumulátora mindössze akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékig telíthető. Az első visszajelzések rendkívül pozitívak a Kia EV6-ról, hisz ennél a modellnél is hasonló kezdeti keresleti hullámot tapasztalhatunk, mint a Hyundai Ioniq 5-nél.

A hivatalos bemutató után egyből megnyílt a Kia előfoglalási rendszere, éppen ezért a Kia gyorsjelentése szerint már az első nap több mint 21 ezer előrendelés érkezett az EV6-ra csak Dél-Korából. Ez kiemelkedő eredmény, mely szinte megegyezik a Hyundai Ioniq 5 előrendelési számaival. A Hyundai elektromos újdonságánál 23 760 előrendelés érkezett 24 óra alatt, szintén Dél-Korából.

Egyelőre az európai számokat nem hozta nyilvánosságra a Kia, de ami késik az nem múlik. Szokták mondani. Ha tippelni kellene, akkor az európai piacon jóval több előrendelést regisztrálhatott a Kia az első napokon ugyanis az online foglalás néhány országban már március 30-án megkezdődött. Európában mintegy 100 Euró letéttel foglalhatjuk le magunknak a legújabb E-GMP platformra tervezett elektromos Kia EV6 modellt. Ha hihetünk a pletykáknak, akkor a Kia szeptemberre tervezi az első modellek kiszállítását.

Az EV6 a 2026-ig megjelenő 11 tagú elektromos Kia-modellsor első tagja: az újdonságok közül hét E-GMP alapon érkezik, négy pedig korábbi, már futó modellek műszakiságára épül majd.

Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, a GT-line kivitel mindkét akkuváltozattal elérhető, a GT pedig kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerékhajtással és összkerékhajtással is készül majd, utóbbi változat menetdinamikai jellemzői és képességei kiemelkedőek.

Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka pedig mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. A 77.4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 LE-s (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW). Az 58.0 kWh-s akkumulátorral 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 LE (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 LE (173 kW) hajt előre és hátra.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!