A dél-koreai Hyundai egyre sikeresebb az elektromos autók tervezésében és eladásában, elég csak a Hyundai Kona elektromos változataira gondolnunk, de az Ioniq is sok aspektusból mondható kiváló e-autónak. Mindkét modell háromféle hajtáslánccal (mild-hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos) kapható, ami még egy átmeneti állapotot feltételez, tekintve, hogy igény esetén a benzines erőforrás is jelen lehet a hajtásláncban. Azonban a Hyundai tervei is már készen vannak a jövőre, melyeknek az E-GMP padlólemez adja majd a biztos alapot.
A tervek pedig abba az irányba mutatnak, hogy az eddig önálló modellként létezett Ioniq átalakul és egy komplett elektromos termékcsaládként fog tovább élni, melyek alapja természetesen az E-GMP lesz.
Az első családtag Ioniq 5 néven lesz elérhető, várhatóan 2021 elejétől. Az akkupakkot az SK Innovation fogja szállítani, és azt mondják róla, hogy támogatja a gyorstöltést akár 400 kW-ig, ami azt jelenti, hogy az autót 80 százalékra mindössze 12 perc alatt lehet majd feltölteni.
A típus alapja a már megismert 45 tanulmányautó, ami a 2019-es Frankfurti Autószalonon (IAA) egyik sztárja volt. Az autó tervezői a Hyundai 1975 és 1994 között gyártott Pony modelljéből merítették az inspirációt, és ez az első autó, ami a Hyundai Motor Group E-GMP (Electric Global Modular Platform) platformjára épül, ami egyenértékű a Volkswagen MEB padlólemezével. Várhatóan kétféle akkupakkal érkezik majd az első Ioniq-tag, amit személy szerint nagyon várok. Az autó december 18 óta már foglalózható Ausztriában is, nálunk sajnos még nem.
Az információk pedig szépen lassan jönnek addig is az autóról, azt például már tudjuk, hogy az autó alkalmas lesz a kétirányú energiaáramlásra, például a V2L (vehicle-toload) szabvány használatára. Most pedig pár kedvcsináló kép és videó tekinthető meg az Ioniq 5-ről, mutatjuk is őket:
Ha már találgatás, eddig az alábbi információk szivárogtak ki az Ioniq 5 várható tudásáról:
- Teljesítmény: 230 kW
- Összkerékmeghajtás
- 450 km WLTP hatótáv
- 0-100 km/h-ra gyorsulás: 5,2 mp
- 1 fázisú EVSE-vel érkezik, 2,3 kW töltési teljesítményt mutatva
- AC fedélzeti töltő 11 kW
- 800V-os technológia, megfelelő DC villámtöltéssel 15 perc alatt 20-ról 80 százalékra tölthető
- Hosszúság: 4460 mm
- Szélesség: 1890 mm
- Magasság: 1600 mm
- Tengelytáv: 3000 mm
A tervek szerint a Hyundai februárban már be is mutatja az autót, néhány hónap múlva pedig a kiszállítások is megindulhatnak!