További részletek derültek ki a Volkswagen bejelentésével kapcsolatosan, miszerint átalakul a wolfsburgi főüzemük. A gyárat jelentősen továbbfejlesztik és nagymértékben automatizálják a folyamatokat.
Mindezt annak érdekében, hogy a Volkswagen egy a jövőben érkező, igen fejlett elektromos autóját minél nagyobb hatékonysággal tudja majd gyártani. Derül ki a csoport vezérigazgatójának online tájékoztatójából.
A Volkswagennél hasonló megközelítésben vágnak neki a márka csúcsmodelljének kifejlesztéséhez, mint az Audinál. Az Audi nemrégiben létrehozta az „Artemis” nevű munkacsoportot, amelynek az egyetlen célja egy új, az eddigieknél jóval fejlettebb elektromos autó kifejlesztése. A munkacsoport szabadon dolgozhat, a cég pedig minden szükséges erőforrást biztosít számukra.
Az autógyártók esetében általában, egy új modell kifejlesztése rendkívül sok időbe telik és mindemellett még rengeteg bürokratikus akadállyal is meg kell küzdeniük. A létrehozott munkacsoport pedig pontosan ezt próbálja majd meg kiküszöbölni.
Herbert Diess beszélt a Teslával való versengésről is. Elmondta, hogy a wolfsburgi e-autó projekt segítségével tudnák tartani a lépést a Teslával és gyártási költségek tekintetében pedig még jobbak is lehetnének. A Volkswagen a wolfsburgi üzemet közvetlenül a Giga-Berlin vetélytársának szánja.
Az új csúcsjármű legyártása mindössze 10 órába telne, összehasonlításképpen a szászországi Zwickauban készülő VW ID.3 elkészítése jelenleg 20 órát vesz igénybe. Továbbá a gyártás nagymértékben automatizált lesz, így még a viszonylag drágának számító helyszínen is kedvezően alakulnak majd a gyártási költségek.
Belsős információk szerint a Volkswagen új zászlóshajóját több százezres darabszámban akarják majd gyártani. Továbbá az új elektromos modellt úgy tervezik, hogy azt a csoport többi márkája is könnyedén adaptálni tudja majd. A termelés pedig várhatóan 2025-ben vagy 2026-ban indul majd.
Az autóipar átalakulásával a hagyományos autógyártóknak is fel kell venniük a ritmust, amit a Tesla diktál. A Tesla pedig már nem egy autógyártó hanem egy tech cég gyorsaságával diktálja azt, ennek köszönhetően pedig az autóik elképesztő ütemben fejlődnek. A Volkswagen pedig úgy látszik valóban fel akarja venni a versenyt és nem elégszik meg az ID. sorozat sikereivel.