Mint arról idén augusztus elején beszámoltunk, Angliában is létesülne egy éves szinten Gigawatt órában mérhető gyártói kapacitást felmutatni képes akkumulátorgyár. Ez az üzem lesz a Britishvolt, ami hasonlóan a Northvolthoz, egy teljesen európai akkugyár lenne, vélhetően az európai igények kielégítése céljából.
Augusztusban még az volt a terv, hogy ezt az impozáns gyárat Bro Tathan mellett egy üres légierő (Royal Air Force) támaszponton építenék meg, Dél-Wales területén. A helyszín kiválasztására fél évet lőttek el a mérnökök, melynek során a szállítási lehetőségeket, a munkaerő rendelkezésre állását és képzettségét is figyelembe vették. Sajnos úgy tűnik, hogy ezek a hónapok hiábavalók voltak, hiszen a Britishvolt mostani bejelentése szerint másik helyszínen épül meg az üzem! Pedig a Britishvolt már egy megállapodási szerződést is aláírt a beruházásról, bár a vállalat már akkor hangsúlyozta, hogy ez egy ideiglenes megállapodás csupán. A Britishvolt nem indokolta a döntést a dél-walesi kormánynak.
A várhatóan több ezer főnek munkát biztosító vállalat tehát már másik helyszínben gondolkodik, ez pedig Észak-Anglia, pontosabban Blyth városa. Állításuk szerint minden felmerülő igényük kielégítésre kerül az új helyszín által, ami vonzó a megközelíthetősége és a sokszínű szállítmányozási lehetőségei révén. De az sem mellékes tény, hogy elérhető a helyszínen a zöld energia és a Nissan gyára is a szomszédban van.
A beruházás tervezett kezdeti mértéke 1,2 milliárd angol Font, míg a teljes gyártói kapacitás eléréséhez 2,6 milliárd Font szükségeltetik majd. A Britishvolt elmondása szerint ez lesz a legnagyobb ipari beruházás Észak-Anglia történetében az ottani Nissan gyár 1984-es megnyitása óta. Ha minden a tervek szerint halad, az új helyszínen már 2023 közepén megépülhet a gyár és beindulhat a termelés. Az itt készülő cellák elsősorban az angol autóipar elektromos mobilitásra való áttérésben lesz segítségül.

Ha megvalósul teljes egészében a beruházás, nagyjából 3500 munkahely létesülhet és további 5000 főnek biztosít munkát a beszállítói láncolatokon keresztül. Az angolok jelenleg nem rendelkeznek saját akkumulátortechnológiával a gyártást illetően, így vélhetően a Britishvolt licenc alapján gyártana (legalábbis a kezdeti időkben biztosan) cellákat valamelyik nagyobb gyártónak fizetve érte és saját logóval eladva.