100 dollárral már foglalható az 1600 kilométeres elektromos autó

0

Az Aptera bemutatta a 25 900 dolláros, 1600 kilométer hatótávolságú futurisztikus járművét. Bizonyos extrákkal az ára 46 900 dollárig kúszhat fel, a foglaló 100 dollártól indul.

Mi teszi különlegessé ezt a jövőből származó elektromos járművet?

A járművet a Never Charge technológiával szerelték fel, ami segítségével töltés nélkül 70-80 kilométer megtételére is képes lehet a jármű egy napsütéses napon.

A jármű többféle akkumulátor konfigurációban fog megjelenni, az árakról pontos információt még nem tudunk, az opciók a következők: a legkisebb akkupakk a 25 kWh-os, amellyel körülbelül 400 kilométert (250 mérföld) lehet megtenni egyetlen feltöltéssel. A sorban a következő a 40 kWh-os, valamint a 60 kWh-os opció, amellyel 650 (400 mérföld), illetve 950 kilométert (600 mérföld) tehetünk meg. A legnagyobb akkumulátor a 100 kWh-os, amely hatótávolsága a cég ígéretei szerint 1500-1600 kilométer (1000 mérföld) körül alakul.

Egy kis matekkal kiszámolható a jármű energia hatékonysága: 16 kilométer kilowattóránkként.

De mégis hogyan képes erre a teljesítményre az Aptera új modellje?

Alapvetően a modell négy nagyon egyszerű elemből áll, a súlya mindösszesen 998 kilogramm, még a legnagyobb akkumulátor csomaggal is. Az egyszerű szerkezet nem mellesleg a gyártást is jelentősen megkönnyíti és gyorsabbá teszi a többi elektromos modellhez képest.  

Az új futurisztikus modell három színben lesz elérhető a nagyközönség számára: fekete, ezüst és fehér. Emellett még számos egyéb kiegészítő szolgáltatás közül választhatunk: SafetyPilot (2-es szintű önvezető képesség), beépített sátor és napellenző kempingezéshez, terepjáró készlet (keményebb kerékfedél és nagyobb hasmagasság) illetve egyedi belső és külső opciók. Az ár persze ezek függvényében változik. 

Kíváncsian várjuk, hogy megjelenjenek az utakon ezek a futurisztikus, szárny nélküli repülőhöz hasonlító modellek. Ha az autógyártó valóban képes hozni a 16 kilométer/kilowattórát, az minden bizonnyal nagy húzás lesz, és valószínűleg sok embert meggyőzhet, hogy beruházzon egy ilyen modellre városi használatra.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.