A BMW nem híve a modell hivatalos bemutatása előtti információk elszórásának, ám az internet korában szinte a lehetetlen lett volna egyenértékű titokban tartani bármiféle információt és adatot az új modellről.
A carwow.co.uk hírportál szerint a német autógyártó új modellje két akkumulátor csomagban érkezhet: egy 80, valamint egy 120 kWh-os opcióban, a hatótávolságot pedig 400 és 600 kilométer közé teszik.
Emellett azt a hírt is lehozták, hogy az i7-esbe két, ötödik generációs BMW-s elektromos motort terveznek elhelyezni, így a jármű 536 lóerős (399 kilowatt) lesz. Az ezt megelőző nem hivatalos információk szerint a BMW 650 lóerősre tervezte az új elektromos modellt, ami persze még mindig nincs kizárva, pláne akkor, ha igaz az a hír, miszerint a Mercedes EQS modelljét akarják versenyre hívni.
Felröppentek hírek a Mercedes körül is, miszerint egy, még az EQS-nél is nagyobb lóerejű modellt, egy 600 lóerős elektromos járművet terveznek gyártani. Kérdéses, hogy a két autógyártó egymásra licitálása hol fog megállni, mi csak dőljünk hátra és élvezzük ezt az egészséges versenyt.
Az új elektromos luxusmodell a BMW elektromos politikájának szerves része, a német óriáscég nagyravágyó terve, hogy 3-4 éven belül, legalább 25 elektromos meghajtású modellel rendelkezzenek. Ezeket nem mind teljesen elektromosnak tervezik, a portfólióban megtalálható lesz majd PHEV típusú modell is.
Az árról hivatalos információt még nem tudni, egyes felröppent pletykák szerint 70-80 000 font körül fog alakulni. Ez forintba átszámolva 30-35 millió forint.
A BMW i7 egyértelműen a Mercedes EQS-sel fog versenybe szállni a piacon, azonban csak később fog megérkezni. A Mercedes a fejlesztéssel is jobban áll, a modellt 2022-ben tervezik hivatalosan is piacra dobni, a BMW körülbelül egy teljes év lemaradásban van hozzájuk képest, az új elektromos szuper modell valószínűleg 2023 végén-2024 elején fog megjelenni. Addig persze még nagyon sok minden történhet, egy biztos, mi hozni fogjuk az érdekesebbnél érdekesebb cikkeket mindkét modellről!