600 kilométeres hatótávval érkezhet az elektromos BMW i7

0

A BMW nem híve a modell hivatalos bemutatása előtti információk elszórásának, ám az internet korában szinte a lehetetlen lett volna egyenértékű titokban tartani bármiféle információt és adatot az új modellről.

A carwow.co.uk hírportál szerint a német autógyártó új modellje két akkumulátor csomagban érkezhet: egy 80, valamint egy 120 kWh-os opcióban, a hatótávolságot pedig 400 és 600 kilométer közé teszik.

Emellett azt a hírt is lehozták, hogy az i7-esbe két, ötödik generációs BMW-s elektromos motort terveznek elhelyezni, így a jármű 536 lóerős (399 kilowatt) lesz. Az ezt megelőző nem hivatalos információk szerint a BMW 650 lóerősre tervezte az új elektromos modellt, ami persze még mindig nincs kizárva, pláne akkor, ha igaz az a hír, miszerint a Mercedes EQS modelljét akarják versenyre hívni.

Felröppentek hírek a Mercedes körül is, miszerint egy, még az EQS-nél is nagyobb lóerejű modellt, egy 600 lóerős elektromos járművet terveznek gyártani. Kérdéses, hogy a két autógyártó egymásra licitálása hol fog megállni, mi csak dőljünk hátra és élvezzük ezt az egészséges versenyt.

Az új elektromos luxusmodell a BMW elektromos politikájának szerves része, a német óriáscég nagyravágyó terve, hogy 3-4 éven belül, legalább 25 elektromos meghajtású modellel rendelkezzenek. Ezeket nem mind teljesen elektromosnak tervezik, a portfólióban megtalálható lesz majd PHEV típusú modell is.

Az árról hivatalos információt még nem tudni, egyes felröppent pletykák szerint 70-80 000 font körül fog alakulni. Ez forintba átszámolva 30-35 millió forint.

A BMW i7 egyértelműen a Mercedes EQS-sel fog versenybe szállni a piacon, azonban csak később fog megérkezni. A Mercedes a fejlesztéssel is jobban áll, a modellt 2022-ben tervezik hivatalosan is piacra dobni, a BMW körülbelül egy teljes év lemaradásban van hozzájuk képest, az új elektromos szuper modell valószínűleg 2023 végén-2024 elején fog megjelenni. Addig persze még nagyon sok minden történhet, egy biztos, mi hozni fogjuk az érdekesebbnél érdekesebb cikkeket mindkét modellről!

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.