Megnyílt a Mercedes-Benz “Factory 56” gyára

0

Az elektromos autók szerkezeti egyszerűségének előnye a gyártásukban is megjelenik majd hamarosan. A kevesebb alkatrészből álló e-autók termelése egyszerűbb gyártósort kíván, kevesebb munkaerővel. Utóbbival már az Audi munkavállalói is szembesültek, amikor kiderült, hogy 2025-ig a német autógyártó társaság 9500 állás felszámolására készül a hazai üzemeiben, Ingolstadtban és Neckarsulmban. De ez csak az egyik vetülete a dolognak, a gyártás területén viszont költségeket tud a gyártó megtakarítani, így vélhetően ezek a megtakarítások hatással lesznek az autók végső árára is.

Amikor 2018 februárjában a Mercedes-Benz elkezdte megtervezni és megépíteni a Factory 56 nevű gyárát, már erre az időszakra akarta megkezdeni a felkészülést. A gyár a most is létező Sindelfingen kampuszon épült meg, melynek alapkőletételén sok fontos német autóipari és politikai személyiség is tiszteletét tette, köztük Dr. Nicole Hoffmeister-Kraut (gazdasági miniszter), Dr. Bernd Vöhringer (Sindelfingen polgármestere), vagy Michael Bauer (Site Manager of the Mercedes-Benz Sindelfingen plant and Head of Production).

A német gyártó akkor nagy ígéreteket jelentett be a Factory 56 kapcsán, például, hogy a vállalat számítógépes rendszerében az utolsó csavarig minden beépítésre szánt alkatrész nyomon követhető lesz, akárcsak a szerelőszalagon végig haladó autók. Külön érdekesség, hogy a legyártott autókat önvezető robotok fogják elvezetni a gyártósorról legurulva a tesztelő részlegbe, ahol számítógépek fogják elemezni az összeszerelés során keletkezett összes adatot az adott járművel kapcsolatban, így előrejelzést is készít a rendszer a várható élettartamról és az előrelátható meghibásodásokról. Ezen robotok mozgása szabadon programozható az egyes igényeknek megfelelően, ezt nevezte el a Daimler TecLines gyártósornak.

A tető 220.000 négyzetméterét teljes egészben napelemek fogják befedni, amik nagyjából 30 százalékkal csökkentik a szükséges energiát, ráadásul a rendszer kiegészül egy 1,4 MWh-s energiatároló rendszerrel, természetesen kiszuperált e-autós akkumulátorokból összeszerelve. A gyár továbbá 75 százalékkal kevesebb szén-dioxidot fog kibocsájtani, mint a már most is üzemelő gyáregység, ami a jelenlegi S-osztály gyártásáért felel. A jövőben azonban vélhetően itt fog készülni az EQ család nagymacskája, az EQS is.

A 730 millió euróba kerülő gyár 220 000 négyzetméteren terül el és számítások szerint a rengeteg optimalizálásnak köszönhetően közel 25 százalékkal kisebb költséggel tud majd üzemelni, mint a már korábban megépült egység Sindelfingenben. A campusnak szánt fejlesztési pénz azonban még több lesz, a Daimler szerint a végső összeg közel 2,1 milliárd eurót tesz majd ki!

A most átadott Factory 56 lényege tehát a flexibilis és hatékony gyártás, aminek köszönhetően készülhet ott akár SUV, vagy kompakt-kategóriás jármű, legyen annak hajtáslánca elektromos, hibrid, vagy éppen belsőégésű. Az átállás az egyes modellek gyártása között csupán napok kérdése lesz itt.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!