Az elektromos autók szerkezeti egyszerűségének előnye a gyártásukban is megjelenik majd hamarosan. A kevesebb alkatrészből álló e-autók termelése egyszerűbb gyártósort kíván, kevesebb munkaerővel. Utóbbival már az Audi munkavállalói is szembesültek, amikor kiderült, hogy 2025-ig a német autógyártó társaság 9500 állás felszámolására készül a hazai üzemeiben, Ingolstadtban és Neckarsulmban. De ez csak az egyik vetülete a dolognak, a gyártás területén viszont költségeket tud a gyártó megtakarítani, így vélhetően ezek a megtakarítások hatással lesznek az autók végső árára is.
Amikor 2018 februárjában a Mercedes-Benz elkezdte megtervezni és megépíteni a Factory 56 nevű gyárát, már erre az időszakra akarta megkezdeni a felkészülést. A gyár a most is létező Sindelfingen kampuszon épült meg, melynek alapkőletételén sok fontos német autóipari és politikai személyiség is tiszteletét tette, köztük Dr. Nicole Hoffmeister-Kraut (gazdasági miniszter), Dr. Bernd Vöhringer (Sindelfingen polgármestere), vagy Michael Bauer (Site Manager of the Mercedes-Benz Sindelfingen plant and Head of Production).
A német gyártó akkor nagy ígéreteket jelentett be a Factory 56 kapcsán, például, hogy a vállalat számítógépes rendszerében az utolsó csavarig minden beépítésre szánt alkatrész nyomon követhető lesz, akárcsak a szerelőszalagon végig haladó autók. Külön érdekesség, hogy a legyártott autókat önvezető robotok fogják elvezetni a gyártósorról legurulva a tesztelő részlegbe, ahol számítógépek fogják elemezni az összeszerelés során keletkezett összes adatot az adott járművel kapcsolatban, így előrejelzést is készít a rendszer a várható élettartamról és az előrelátható meghibásodásokról. Ezen robotok mozgása szabadon programozható az egyes igényeknek megfelelően, ezt nevezte el a Daimler TecLines gyártósornak.
A tető 220.000 négyzetméterét teljes egészben napelemek fogják befedni, amik nagyjából 30 százalékkal csökkentik a szükséges energiát, ráadásul a rendszer kiegészül egy 1,4 MWh-s energiatároló rendszerrel, természetesen kiszuperált e-autós akkumulátorokból összeszerelve. A gyár továbbá 75 százalékkal kevesebb szén-dioxidot fog kibocsájtani, mint a már most is üzemelő gyáregység, ami a jelenlegi S-osztály gyártásáért felel. A jövőben azonban vélhetően itt fog készülni az EQ család nagymacskája, az EQS is.
A 730 millió euróba kerülő gyár 220 000 négyzetméteren terül el és számítások szerint a rengeteg optimalizálásnak köszönhetően közel 25 százalékkal kisebb költséggel tud majd üzemelni, mint a már korábban megépült egység Sindelfingenben. A campusnak szánt fejlesztési pénz azonban még több lesz, a Daimler szerint a végső összeg közel 2,1 milliárd eurót tesz majd ki!
A most átadott Factory 56 lényege tehát a flexibilis és hatékony gyártás, aminek köszönhetően készülhet ott akár SUV, vagy kompakt-kategóriás jármű, legyen annak hajtáslánca elektromos, hibrid, vagy éppen belsőégésű. Az átállás az egyes modellek gyártása között csupán napok kérdése lesz itt.