A típus iránt érdeklődőknek van egy jó hírünk, hiszen a BMW első tisztán elektromos X modellje, az iX3 július 14-én fedi fel végleges formáját a nagyközönség előtt. Természetesen müncheni idő (CEST) szerint délelőtt 10:00-kor. A premiert minden érdeklődő megtekintheti a BMW közösségi csatornáin.
Az időpont bejelentésén túl egy kis kedvcsináló képet is nyilvánosságra hozott a bajor autógyártó, amin a dolgok jelen állása szerint már nem sok változás lesz a 2018-ban Kínában bemutatott tanulmányautóhoz képest.
Az iX3 lesz a BMW első olyan SUV-ja (a gyártó szerint ez inkább SAV – Sports Activity Vehicle lesz), ami megkapja a vállalat 5. generációs elektromos hajtásláncát. De mit is jelent ez pontosan?
Az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia alkatrészei könnyű önsúlyuknak, végtelenül kompakt méretüknek és eltérő teljesítményszintjüknek köszönhetően minden korábbinál egyszerűbben építhetők be a különböző járműstruktúrákba, amelyet a moduláris modellépítési szisztéma rugalmas megoldásai még tovább könnyítenek.
A hivatalos BMW adat szerint az akkupakk kapacitása 74 kWh (nettó), aminek segítségével az autó 440 km WLTP hatótávot tud teljesíteni. További fontos ismérv a villámtöltésre vonatkozik, ami itt 150 kW teljesítményt jelent!
A gyáriak kiemelték a fogyasztást is, amire külön büszkék, esetünkben ez 20 kWh/100km alatti értéket jelent. Az 5. generációs hajtásláncnak köszönhetően az iX3 akár 30 százalékkal is hatékonyabban használhatja majd fel a bele töltött energiát, amit ráadásul a legújabb, NCM-811 technológiájú akkucellákban fog tárolni! A cellákban a BMW mérnökei jelentősen csökkentették a kobalt részarányát, valamint az energiaigényesség 20 százalékkal javult a korábban használt akkucellákhoz képest. A leadott teljesítmény a korábban kiszivárgott 200 kW/270 LE- érték helyett 210 kW/286 LE lett, 400 Nm nyomatékkal!
Az iX3 végleges verziói természetesen már június óta gördülnek le folyamatosan a gyártósorokról Kínában!
„Az eredeti ütemterveknek megfelelően zajlik a sorozatgyártás előtti BMW iX3 modellek fejlesztése. A végleges modellek gyártása a nyár végén kezdődhet meg, a legfrissebb gyártástechnológiai megoldások – úgy, mint az új, nagykapacitású akkumulátorok egyedi beszerelése vagy a mesterséges intelligencia használata – bevonásával” – fejtette ki Robert Küssel, a BBA Dadong üzem igazgatója. „Ugyanazon a gyártósoron állítjuk össze a teljesen elektromos BMW iX3 és a belső égésű motorral ellátott BMW X3 modelleket. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy nagy hatékonyságot és rugalmasságot érjünk el a gyártásban” – tette hozzá Robert Küssel.