11 kW-os fedélzeti töltőt kap a Jaguar I-Pace

0

A Jaguar első tisztán elektromos modellje, az I-Pace számos kisebb, nagyobb frissítést kap hamarosan, melyek közül szerintünk az AC fedélzeti töltő teljesítményének 11 kW-ra emelése az egyik legnagyobb újdonság. Eddig 7 kW-os volt ez az egység, ám mostantól nagyjából 50%-al nagyobb teljesítménnyel tölthető ilyen módon a Jaguar I-Pace. A gyáriak számításai szerint az új háromfázisú fedélzeti töltővel egy óra alatt 53 km (WLTP) hatótáv tölthető az autóba, míg a teljes töltés 8,6 óra alatt végbemegy. A régi, 7 kW-os és egyfázisú egységgel egy óra alatt 35 km (WLTP) hatótáv tölthető az akkupakkba, a teljes töltéshez pedig 12,5 óra szükséges.

A villámtöltési képességek nem változtak, így 50 kW-os villámtöltéssel 15 perc alatt 63 km (WLTP), 100 kW-os töltés esetén 127 km hatótávot tud az I-Pace vételezni.

Az elektromos motorok 294 kilowattos teljesítménye 400 lóerőnek felelnek meg (696 Nm nyomatékkal), innen a modell teljes neve, ami Jaguar I-Pace EV400 és a 0-100-as gyorsulást 4.8 másodperc alatt hozza. Az I-Pace a bemutatkozása óta több, mint 80 díjat zsebelhetett be, köztük a 2019-es World Car of the Year megtisztelő címet! További újítás az AC töltőn túl, hogy az I-Pace klímája már képes az utastér levegőjének ionizálására, de az infotaintment rendszer is megújul, Pivi Pro alapokon.

A külsőben is vannak apróbb változások, amik leginkább az Atlas Grey színű hűtőrácsszínezésen alapszik, de lesznek új felnik és színek is az autóhoz.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!