A Polestar tavaly február végén mutatott be az első teljesen elektromos modelljét, a Polestar 2-t. A gyártó folyamatosan azt hangoztatta, hogy a Tesla Model 3 legfőbb riválisának tekintik az újonnan érkező elektromos modellt. Kiemelték: “az első olyan elektromos autó lesz a piacon, ami riválisa tud lenni a kaliforniai gyártó modelljének.” Eddig csak európai árakat tudtunk, de nemrég elindult a Polestar hivatalos konfigurátor oldala is!
Ezzel egyidőben pedig lehetőségünk nyílt arra, hogy végre előrendelhessük a tisztán elektromos modellt Európában is a korábban bejelentetthez képest változatlan áron. További jó hír, hogy az alapárban a Pilot és a Plus csomagok is benne vannak!
Azt jelenti, hogy 59 800 euróért a megrendelt modellbe a Pilot Assist és még további vezetési segédletek is bekerültek. Mivel a Plus csomag is az alapfelszereltség része ezért a panorámatető, a Harman Kardon hangrendszer és a fűtött ülések mindegyik modell tartozéka.
Érdemes még megemlíteni, hogy csak az alapnak számítő fekete festéssel érhető el ennyiért a modell, a többi szín plusz ezer euróba kerül. A cég több klasszikus árnyalatot kínál, mint a szürke, tengerkék vagy a fehér. Az utastérben is három színkeverék közül választhatunk, míg a Performance csomag nagyobb felniket, fékeket és sárga biztonsági övet valamint egy elektronikus vonóhorgot tartalmaz.
A Volvo CMA platformjára megépített tisztán elektromos-hajtású Polestar 2 hajtáslánca tengelyenként egy-egy villanymotorból és egy 27 modulból felépülő, egyetlen töltéssel 500 kilométer megtételét ígérő (WLTP) 78 kWh-s padlóba integrált akkumulátorcsomagból áll. A gyártó közlése szerint a csomag elhelyezése erősíti a modell strukturális merevségét, miközben a hagyományos autókhoz képest 3.7 decibellel a zajszintet is csökkenti. A két elektromos motor összteljesítménye 408 lóerő, nyomatéka pedig 660 Nm. Gyorsulása pedig 0-100-ra öt másodperc alatt végbemegy.
A Polestar korábbi közlése szerint az első kiszállított modellek még idén júniusban megérkezhetnek az új tulajdonosokhoz, sajnos ez az időkeret kétséges, tekintve, hogy az egész világon megbénult az autópiac a koronavírus miatt.