Hivatalosan is megkapta az EPA (US Environmental Protection Agency) hatótávját a Porsche Taycan Turbo, amely azonban csalódást keltő módon alig éri el a 200 mérföldes (320 km) határt. 93 kWh-s akkucsomagjához viszonyítva a mért 201 mérföld (323.4 km) az amerikai rendszer által vizsgált személyautók közül a legkevésbé hatékony a jelenlegi piacon. Ezzel rosszabb értékelést ért el, mint a korábban sereghajtó, részben azonos akkumulátor technológiával rendelkező Audi e-tron.
Az Audi akkor az e-tron 204 mérföldes (328 km) hatótávját azzal magyarázta, hogy az akkumulátor kapacitásának egy részét nem adják át az autónak, azt az akku élettartamának megőrzéséhez használják fel.
Köztudott, hogy az elektromos autók specifikációiban az EPA hatótáv általában a legalacsonyabb érték (a Taycan Turbo WLTP hatótávja 280 mérföld, azaz 450 km), azonban a hivatalos adatok előtt ennél jobb eredményre lehetett számítani. Az autó legnagyobb vetélytársa, a Tesla Model S Performance az EPA értékelésén 348 mérföldes hatótávot kapott, ami 560 km-nek felel meg. Ez 42%-kal magasabb, mint a Taycan Turbo értékelése, annak ellenére, hogy a Tesla akkucsomagja mindössze 7%-kal nagyobb.
Fontos kiemelni, hogy ez csak a Taycan Turbo modellre vonatkozik, a Turbo S és a Taycan 4S még nem kapta meg a hivatalos értékelést. A Porsche azonban korábban jelezte, hogy a Taycan 4S Performance Battery Plus opcióval megvásárolva (ezzel a felszereltséggel a másik két modellel megegyező 93kWh-s akkucsomag jár) lesz a leghatékonyabb és leghosszabb hatótávval rendelkező Taycan a kínálatban. Ennek oka valószínűleg az, hogy a Taycan 4S könnyebb, és kisebb első motorral rendelkezik.
Az EPA és WLTP tesztek mellé a Porsche felkérte a független AMCI tesztügynökséget, hogy ők is végezzék el az autók értékelését. A tesztek eredménye megtalálható honlapjukon, a „certified results” menüpont alatt. Az eredmény 275 mérföld (442.5 km) lett a Taycan Turbo Normál módját használva, és 288 mérföld (463.5 km) Range módban, ami természetesen sokkal impozánsabb a Porsche számára az EPA értékelésénél. Az AMCI tesztjeiben azonban található néhány olyan körülmény, ami nem a valós használatot tükrözi, például, hogy a városi tesztjeiken a klímát teljesen kikapcsolják.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/