Nem egyszerű egyértelműen arra a kérdésre válaszolni, hogy egy elektromos autó hány kilométert tud megtenni. Ezt a kérdést még maguk az autógyártók sem tudják könnyen megválaszolni és éppen ezekben a kérdésekben segítenek a mérési szabványok. Egy autó elektromos hatótávja sok tényezőtől függ, csak hogy néhányat említsünk: hőmérséklet, vezetési stílus, klíma, fűtés, terepviszonyok és egyéb nagyobb fogyasztók használata. Nézzük át, hogy milyen szabványok vannak most:

EPA (US Environmental Protection Agency) – az amerikai szabvány

Az amerikai EPA mérés laboratóriumi körülmények között történik. A mérési szabvány 1978-ban lett létrehozva és legutóbb 2009-ben lett frissítve.

A számok alapján ez a legkisebb hatótávot adó szabvány, de a tulajdonosok tapasztalatai alapjá talán ez a legrealisztikusabb.

NEDC (New European Driving Cycle)

A neve ellenére (New European Driving Cycle = Új európai vezetési ciklus) a szabvány nem új, 1980-as években tervezték és azóta sokat változott az autók használata. Emiatt hamarosan le lesz cserélve az új WLTP szabvánnyal.

Manapság sok e-autónál még mindig a NEDC hatótávot adják meg a gyártók és egyéb autós oldalak, mivel ez a hivatalos európai szabvány, annak ellenére hogy eléggé túlzó hatótávokat mérnek. Régebbi, ma már nem gyártott modelleknél pedig már az új WLTP hatótáv nem is lesz valószínűleg elérhető, csak a NEDC, ezért is érdemes tudni erről a szabványról.

WLTP (World Harmonized Light Vehicle Test Procedure) – az új európai szabvány

A WLTP szabvány a NEDC szabvány lecserélésére és hibáinak kijavítására lett létrehozva Európában, mely még közelebb állnak az elektromos autót vásárlók által ténylegesen mérhető hatótávokhoz.

A WLTP már dinamikusabb gyorsításokkal mér, ennek ellenére több kritikát is kapott. Még mindig laboratóriumi körülmények között zajlik a mérés, nem veszik számításba az emelkedőket ahol a fogyasztás nagyobb és a lejtőket ahol a visszatöltés egy kis plusz hatótávot jelent, viszont számításba veszi a klíma és egyébb nagyobb fogyasztók energiafelhasználását.