Köztudott, hogy az autóipar elektromosítása több szálon halad, nem egyik napról a másikra történik az átállás. Vitathatatlanul a Tesla jár az élen, ugyanis jóval nagyobb gyártási kapacitással rendelkezik mint a konkurens gyártók. Igen ám, de a klasszikusnak mondható autómárkáknak több problémával is szembe kell nézni. Ezek a gyártók úgy érzik, hogy továbbra is fenn kell tartani a belsőégésű modellek gyártását is.
Pont emiatt nem kapkodnak azzal, hogy jelentősen megnöveljék az elektromos járművek gyártásának a kapacitását. Illetve az új technológiák utáni kutatás sem elsődleges szempont. Például a Hyundai, BMW vagy a Mercedes többféle hajtással szerelhető platformokat hoz létre, ezáltal pedig fokozatosan tudják integrálni az elektromos járművek gyártását a meglévő gyártósorokba. Ezekhez a megoldásokhoz azok az autógyártók ragaszkodnak akik szerint az elektrifikáció egy lassú, hosszú évtizedekig tartó folyamat lesz.
A Volkswagen máshogy látja a dolgokat!
A Volkswagen komoly lépéseket tesz annak érdekében, hogy elinduljon végre az elektromos meghajtás irányába. Ami még inkább látványosabb, az az, hogy jelenleg belsőégésű modelleket gyártó üzemeket alakít át teljesen elektromos autógyárrá.
A fenti diagramon látható, hogy a VW meglehetősen rövid időn belül teljesen elektromos modelleknek a gyártására alakítja át a zwickaui gyárát. Becslések szerint évente 300 ezer elektromos autót fognak itt gyártani! Az első modell az ID.3 lesz, ami még idén a piacra kerül.
Ide kattintva regisztrálj most a fórumunkba, ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/