Bemutatkozott a tisztán elektromos Kia e-Soul

0

A Kia úttörő városi crossoverének harmadik generációja még különlegesebb, még dinamikusabb és innovatívabb, mint valaha. Amíg az e-Soul megtartja elődeinek jellegzetes dizájnját és játékos karakterét, Európában egyedülálló módon, kétféle hatótávot is kínál elektromos motorral, zéró károsanyag kibocsátású hajtáslánccal.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője megjegyezte: “A Soul a bevezetése óta a Kia és a teljes piac egyik úttörője. Egy évtizeddel ezelőtt létrehozta a városi crossover kategóriát, és amikor bemutattuk a Soul EV-t, az volt az első tisztán elektromos városi crossover. Az új e-Soul még többet tud, Európában növelt hatótávú elektromos hajtáslánccal vezetjük be, kiegészítő belsőégésű motor nélkül.”

“A piac az elmúlt években és 2018-ban is jelentősen megváltozott – a kifutó zéró kibocsátású Soul EV modellből az utolsó évben többet adtunk el, mint a benzinesből és a dízelből összesen. A Kiát ma már a világ egyik vezető elektromosautó gyártójaként ismerik, egyre növekvő palettával a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók szegmensében is. 2018-ban nyolcból egy Európában eladott autónk elektromos volt, szemben a 2017-es tízből egy aránnyal, és az új e-Soul tovább fogja erősíteni ezt a trendet.”

Az e-Soul megtartja a korábbi generációk erősségeit, a kivételes ár-érték arányt, a tágas ötszemélyes belsőt, és a variálhatóságot is. Mint minden Kia modell, az új e-Soul is a Kia minőségi ígéretével érkezik az európai piacra, a márka egyedülálló 7 éves vagy 150 000 km-es garanciával, amely a villanymotorra és az akkumulátorra is érvényes.

Az új e-Soul Európai értékesítése 2019 első negyedévének végén indul, Magyarországra várhatóan 2020 első negyedévében érkezik.

Egy ikon megújítása – jellegzetes, megújult dizájn

Friss, vidám, jellegzetes, az új e-Soul ünnepli az első- és második generációs modellek ikonikus dizájnját és játékos karakterét. Újrarajzolt vonalaival, okos részleteivel, és speciális világítótesteivel az új e-Soul a legfuturisztikusabb, legfiatalosabb és leginnovatívabb újraalkotása elődeinek.

Az e-Soul minden külső eleme új, mégis rögtön felismerhető, mert hű maradt eredeti, azonnal felismerhető formájához. A városi crossover vonalakat erősítik az éles LED-es fényszórók, amelyeket a homlokfal felső részébe integráltak. Az első-hátsó lökhárítók és a tömör panel a hűtőmaszk helyén finom és dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A töltőcsatlakozó egy kisméretű fedél alatt érhető el az autó elején. A fényszórók alatt hosszúkás alakú LED-es ködfények váltották le az előző Soul EV kerek lámpáit.

Oldalnézetben az e-Soul sziluettje tisztán megmaradt, de a finom változtatások az arányokon és néhány részleten magabiztosabbá teszik a megjelenést. 4 195 mm-es hosszával az új e-Soul 55 mm-rel hosszabb, mint elődje, 2 600 mm-es (+30 mm) tengelytávval, és 15 mm-rel hosszabb első túlnyúlással. A hatást tovább fokozza az új hátsó oszlop és annak alakja. Az ablakok hátrafelé elkeskenyednek, uszony formájú elem helyettesíti az eddigi hegyes formát az ablaksor végén. A forma végigvezeti a szemet az autó oldalán, ahogy a karosszéria felnyúlik a tető irányába, s az ide tett matt fekete elemben megjelenik a Soul név. Mindez hatékonyan kiegyenlíti a ‘vizuális súlyozást’ az autó eleje és kicsit hosszabb vége között. Az e-Soulhoz egyedi, ötküllős, 17 colos könnyűfém felnik készültek.

Hátul a csomagtér ajtaján a karosszéria ‘szigete’ megmaradt. Fényes feketével keretezve ez az elem kerekebb, modernebb az új modellen, és az újratervezett hátsó lökhárító fölött feltűnő új, LED-es lámpák fogják közre. Az új e-Soul elérhető hétféle egy- és hétféle kéttónusú festéssel.

Az európai vásárlóknak elérhető lesz a SUV Csomag, amely merészebb keréktárcsákkal és egyedi oldalsó küszöbburkolatokkal fokozza a vizuális hatást.

A high-tech belsőt a zene inspirálta

A Soul bevezetése óta a dizájn fontos eleme a zene. A harmadik generációban ez az autó személyiségének központi részévé vált. Az új modellnél a mérnökök még ‘feljebb tekerték a hangerőt’ a belsőben, inspirációt merítve a hang vizualizálásából.

Az e-Soul belső terét hangzás inspirálta vonalak és anyaghasználat jellemzi. Az új Soulban megmaradnak a ‘tweeter’ hangszórók a műszerfal szélein, ez már az előző generációs modelleknek is olyan jellemzője volt, amely a hatásos dizájn és az alapvető funkcionalitás kombinációját példázta.

Az e-Soul belül is olyan életteli, mint kívül, utastere egy- vagy kéttónusú színekben elérhető, szövettel, valódi vagy műbőrrel, az adott piactól és autó felszereltségtől függően. A szín és a kárpit elérhetők egytónusú feketében vagy kéttónusú szürkében (világos- és sötétszürke), gyöngyszínű ajtókárpittal. A belső kapható fekete és szürke szövettel és mű- vagy valódi bőr kárpittal, kontrasztos világosszürke varrással és metálszínű ajtóborítással. A fekete szövetkárpitos modellek elérhetőek az opcionális Zöld vagy Arany Csomaggal is, amelyekben zöld vagy arany kontrasztot ad a varrás és az ajtókárpit. Piros Csomag is rendelhető, ehhez fekete bőr belső társul, sportos piros varrással és ajtókárpittal.

Az utastérbe Sound Mood Lighting rendszer rendelhető: ez finom fényt sugároz az ajtó egyes elemeiből, amit az egyedi 3D mintázatú felület rajzol ki az ajtó felső elemein. A Sound Mood Lighting rendszer fényei az audiorendszer ritmusára lüktetnek, nyolc, személyre szabható színnel, és hat variációban bevilágítva az utasteret.

Az e-Soul elérhető vezeték nélküli telefontöltővel is, ezt a műszerfal aljában helyeztek el, emellett fűthető és hűthető első ülésekkel és a prémium Harman Kardon hangrendszerrel. A szélvédőre vetített kijelző folyamatosan jeleníti meg a fontos információkat, köztük a navigáció jelzéseit és az autó sebességét.

Nagy hatótáv, nulla károsanyag kibocsátás, két tisztán elektromos hajtáslánc

Az új Kia e-Soult Európában kizárólag elektromos autóként árusítják majd, két különböző hatótávú, tisztán elektromos hajtáslánccal.

A vezetők választhatnak a hosszabb hatótávú (64 kWh-s) és az alap (39,2 kWh-s) akkuk közül. Bármelyik modellt is választja a vevő, mindkettő jóval hosszabb hatótávot kínál, mint a kifutó Soul EV. A teljesítmény is javult, a jelentősen erősebb villanymotor 395 Nm nyomatékot szolgáltat, 39%-kal többet, mint korábban.

Ráadásul a Kia újgenerációs lítiumion polimer akkumulátorcsomagja nagyobb kapacitású, mint a legtöbb egyéb elektromos autóé, azok árától függetlenül. Energiasűrűsége 250 Wh/kg, így 25%-kal több energiát képes tárolni, mint a kifutó Soul EV. Ez teszi képessé a Kiát, hogy az akkumulátort a lehető legnagyobb energiasűrűséggel a legkisebb tömegen tartsa, és nagyot lépjen előre a károsanyag kibocsátás nélküli autók hatótávjának növelésében mind a modell elődjéhez mind pedig a versenytársakhoz képest.

A nagy hatótávú, 64 kWh-s akkumulátorcsomag 150 kW-os (204 LE) elektromos motort táplál, és képessé teszi az e-Soult, hogy egy feltöltéssel akár 452 kilométert tegyen meg (WLTP kombinált mérés). A 64 kWh-s akkuval felszerelt kivitelek fogyasztása mindössze 157 Wh/km a WLTP kombinált mérés alapján. Városi környezetben az energia felhasználás mindössze 109 Wh/km (WLTP).

Az autó az indításakor azonnal rendelkezésre álló 395 Nm-es nyomatékkal a hosszú hatótávú, 64 kWh-s e-Soul mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A 39,2 kWh-s akkumulátor egy hatékony 100 kW-os (136 LE) motort hajt. 395 Nm-es csúcsnyomatékkal, és 23%-kal nagyobb teljesítménnyel, mint a kifutó Soul EV. Jelentősen megnövelt hatékonyságával az akkumulátor 277 km-es hatótávra képes egyetlen feltöltéssel. A fogyasztás 145 Wh/km (WLTP), és ezzel ez a változat a világ egyik legjobb energiahatékonyságú autója.

A kombinált töltő rendszer (CCS) gyorstöltője alapáras mindkét modellhez, ez lehetővé teszi, a rövidebb megállások alatti töltést is. Mindkét akkumulátorcsomag újratölthető 20%-ról 80%-ra 42 perc alatt,100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel.

Az e-Soul modellben egy sor energia-visszanyerő technológia is elérhető, hogy a hatótáv a lehető legnagyobb legyen. Ezek közé tartozik a Kia energiahatékony hőszivattyú rendszere, amely az autó hűtőrendszerének hőjét hasznosítja. A másik a Kia innovatív és egyedi szellőző és légkondicionáló rendszere, amely szükség esetén csak a vezetőülés környezetében tartja fent a légcserét – a többi rendszertől eltérően.

Az e-Soul alapfelszereltségének része a Kia innovatív energia-visszanyerő fékrendszere, amely a kormány mögötti kapcsolófülekkel működtethető. A rendszer segítségével a vezető le tudja lassítani az autót és mozgási energiát tud visszanyerni, amitől nő a hatótáv és a hatékonyság. A vezető öt különböző fékerőszint közül választhat, (“nincs”, erősség 1-től 3-ig, és “egypedálos üzemmód”) attól függően, hogy milyen energia-visszanyerési szintre és lassító erőre vágyik. Az “egypedálos vezetési mód” megadja a lehetőséget, hogy a legnagyobb mennyiségű energiát nyerjük vissza, és biztosítja a finom megállást anélkül, hogy használnánk a fékpedált. Az energia-visszanyerő fékrendszer automatikusan beállítja a fékerőt, amikor észleli, hogy az előtte haladó autó lassít, egyenletes haladást biztosítva – ez különösen hasznos nedves, lejtős úton. A Smart Eco Pedal Guide kijelző a műszeregységen mutatja a valós-idejű akkumulátorszintet, az energia-visszanyerő rendszer visszajelzése alapján.

Ráadásul az e-Soul Vezetési Mód rendszere megengedi, hogy a sofőr vezetési stílusához vagy az útviszonyokhoz igazítsa az autó haladását. Választhat a ‘Normál’, ‘az Eco’, az Eco+’ és a ‘Sport’ üzemmód közül. A két Eco mód energiatakarékos beállításokkal maximálja a hatótávolságot, míg a Sport a motor- és a kormányreakciókat is élesebbé teszi. A Normál üzemmód okos egyensúlyt teremt az Eco és a Sport között.

Az új e-Soul a Soul első generációja, amely teljesen független multi-link hátsó felfüggesztéssel készült. Ez váltja fel az első és második generációs modellek hátsó csatolt lengőkarjait.

A 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszert alapként nyújtja a Bluetooth multi-kapcsolatot, lehetővé téve két mobil készülék összekapcsolását csakúgy, mint az Apple CarPlayt és az Android Autót. Továbbfejlesztett osztott képernyős megjelenítésével lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző jármű információkat kezeljenek és ellenőrizzenek egy időben (pl.: navigáció és akkumulátor információ), vagy akár számos dolgot egyszerre jelenítsenek meg a kijelzőn. Ez azt jelenti, hogy a vezető akár követheti a navigáció megjelenítéseit, vagy ellenőrizheti az akkumulátor energiafelhasználását, amíg az utas kiválaszthatja kedvenc zeneszámait vagy megnézheti az időjárás előrejelzést. Az infotainment rendszeren keresztül is kezelhetők az autó visszatáplálási beállításai és a Sound Mood Lighting is. A középkonzoli nagy képernyőt kiegészíti a műszerpanel 7,0 colos TFT-LCD-je a vezető előtt.

Koreai gyártás és tavasszal induló európai értékesítés

Az új e-Soul a Kia Gwangju üzemében készül, Koreában. Egyes európai piacokon 2019 tavaszától indul az értékesítés, Magyarországra várhatóan 2020 első negyedévében érkezik.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!