~ 100 000 km alatt 51%-os akkumulátor elhasználódás…
A használt autó vásárlás mindig lutri és főleg akkor tud nagyon fájni, ha egy viszonylag drága autót vesz az ember használtan. A használt elektromos autók piaca különösen érzékeny pont tud lenni, hiszen nagyon sokan tartanak az egyik legfontosabb alkatrész, az akkumulátorcsomag elhasználódásától.
A témában van egy nagyon jó összefoglalónk, hogy miért nem kell tartani nagy gondoktól egy használt e-autó vásárlásakor. Ám ahogyan minden esetben, sajnos ezen a fronton is lyukra lehet futni néha.
Mai cikkünk alanya egy 2011-es, első generációs Nissan Leaf, abból is a 24 kWh-s kivitel.
Sajnos nagyon ráfázott az, aki ezt az autót megvette, mert hiába csak 108 341 km van az autóban, az akkupakk állapota (State of Health – SOH) már csak 48,77 %-a az eredetinek. Sokan most az gondolhatják, hogy biztosan folyamatosan villámtöltve volt az autó, de a LeafSpy segédprogram szerint csupán 24 darab ilyen töltést kapott az autó, míg további 4828 töltés AC formában történt meg, vagyis átlagban 22,4 km megtétele történt két ilyen töltés között.
A norvég e-autós guru, Bjørn Nyland találkozott az autóval és ő is készítette az alább megnézhető videót: