A Jaguar idén március elején mutatta be hivatalosan az első elektromos autóját, az I-Pace-t. Azóta számtalan országban megjelent és ezzel együtt pedig nőtt az előrendelők száma is a modellre, ami nem csoda. A Jaguar nem a levegőbe beszélt, nem ígérgetett, konkrétan elő állt egy olyan modellel amit a többi nagyobb autógyártó még csak bemutató szinten hozott el a közönségnek. Az I-Pace meghajtásáról két villanymotor gondoskodik, egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen került elhelyezésre és ezáltal összkerékhajtást kapunk. A motorokat egy 90 kWh-s akkumulátorcsomag táplálja, amely WLTP mérés szerint akár 458 kilométeres hatótávolságot kínál. A 80%-os állapot 100 kW-os villámtöltővel már 40 perc alatt elérhető, a 100 kilométeres hatótávolság pedig 10 perc alatt hozható. AC töltésre is lehetőség van, ami sajnos csak 7kW (1x32A).
Az elektromos SUV hódítása még mindig lassan halad néhány országban, Magyarországon tavaszig kell várnunk amíg konfigurálhatjuk és megrendelést adhatunk le az autóra. Azonban pár darabot sikerült elkészíteni az Euro NCAP független szervezet számára, hogy kellő körülmények között tudják tesztelni az I-Pace-t.
A múlt héten sajnos össze is törték ezeket a modelleket, cserébe pedig megtudtuk, hogy öt csillagos minősítést kapott. Érdemes tudni, hogy a 2018-as protokoll számos új tesztet is magában foglal, melyek a legfontosabb ütközési forgatókönyvekkel foglalkoznak, autók, gyalogosok és az egyre növekvő számú kerékpáros részvételének szimulációjával.
Az Euro NCAP tesztjeiben a Jaguar a felnőtt utasok védelme terén 91 százalékos eredményt ért el, míg a gyermekek védelmére 81 százalékot kapott. A biztonsági besorolást több a járművel végzett teszt alapján határozzák meg, ezek a tesztek – egyszerűsített módon – a való életben előforduló olyan baleseti helyzeteket vizsgálják, melyek sérülésekkel járhatnak.
Simon Black a Jaguar Land Rover karosszériáért felelős vezetője megjegyezte, „A Jaguar I-Pace már kapott díjat a tervezésért, teljesítményért és az autó kezelhetőségért. Az Euro NCAP legújabb díjazása pedig megerősíti az I-Pace rendkívüli biztonsági szabványait. Az elektromos SUV-t szakértelemmel terveztük, könnyű alumínium karosszériával és a beépített akkumulátoraival, hogy kiváló ütközésvédelmet biztosítson az utasok számára. A biztonság a legnagyobb prioritásunk, és méltán lehetünk büszkék, hogy az Euro NCAP eredménye is ezt tükrözi.”
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Jaguar világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Jaguar I-Pace Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!