Mr. Yoshihiro Sawa szerint a jelenlegi önvezető technológia nem annyira fejlett, hogy már 2018-ban biztonságosan lehessen azt használni a városokban. A Lexus nemzetközi piacokért felelős részlegének vezetője állítja, hogy számukra minden a biztonság garantálásáról szól, nem pedig az önvezető autókról.
„Úgy gondolom, hogy nem lehetünk konzervatívak csak azért mert a világ legbiztonságosabb autóját akarjuk az utakon látni. Jelenleg úgy állunk, hogy a biztonság és az önvezető szavak teljesen eltérnek egymástól, pedig alapvetően egy és ugyan annak kellene lennie. Jelenleg ott tartunk, hogy a biztonságot tökéletesítsük és majd utána lépjünk a következő szintre. A Lexusnál is sorra fog kerülni az önvezető technológia előbb utóbb, de ha csak erre koncentrálunk akkor az embereknek nehéz lesz megérteni, hogy a rendszer ma még egyáltalán nem tökéletes.”
A Lexus komoly lemaradásban van a Mercedes-BMW-Audi hármashoz, de ez egyelőre nem is fog változni, hisz a márka utolsó lesz aki ilyen funkciókat fog kínálni a vásárlóknak. „A technológia jelen pillanatban egyáltalán nem tökéletes, különösen városi környezetben ahol számtalan váratlan helyzet bekövetkezhet. A főutakon és az autópályákon más a helyzet, először ezeken a területeken tesszük majd elérhetővé a rendszerünket, és majd ez után nyitunk a város felé. De, jelenleg azon van a hangsúly, hogy javítsunk a biztonságon, ezzel együtt pedig csökkentsük az ütközések, balesetek és sérülések számát”. Nyilatkozta a vezető a CarAdvice-nak.
Tervek szerint 2020-ban mutatja be első olyan autóját, amely autópályás környezetben már önvezető rendszerrel lesz elérhető. A városokban valamikor a következő évtized elején jelenleg meg a technológia.