Tavaly november elején számoltunk be arról a nagyszerű hírről, hogy megalakult egy konzorcium Ionity néven akik ultra gyors töltőket akarnak telepíteni Európa főbb autópályái mellé.
Több nagy autógyártó (BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company és a Volkswagen az Audival és a Porscheval) által létrehozott konzorcium az Ionity. A bejelentés napján azt ígérték, hogy 400 darab nagy teljesítményű e-autó töltőt fognak üzembe helyezni Európa fontosabb útvonalai mentén 2020-ig. A projekt akkor még csak kezdeti stádiumban létezett, 20 darab telepített töltővel Németország és Norvégia között egymástól kb 120 kilométer távolságra. Az autógyártók által előre meghatározott ütemterv szerint 2018-ban újabb 100 darab töltővel bővítenék a hálózatukat, az évtized végére pedig szeretnék elérni a célul kitűzött 400 darabot.
Múlt héten egy Oslóban tartott rendezvényen az Audi felfedte a töltők lehetséges helyszíneit:
A töltőket a Shell, OMV, Tank & Rast és a Circle K üzemanyagtöltő állomásokon tervezik kialakítani. Magyarországon több mint valószínű, hogy az OMV fogja képviselni a projektet. A térképen jól látható, hogy ez a hálózat közel azonos lesz a Tesla Supercharger hálózattal, és a távolsági utazások lehetővé tételére összpontosítanak. A legtöbb állomás először 150 kW-os teljesítménnyel kerül beüzemelésre, majd akár 350 kW-os teljesítményre is lehet őket növelni. A CCS szabványnak köszönhetően pedig a legtöbb EU-s autóval kompatibilisek lesznek. Az Audi azt állítja, hogy az e-tron quattro teljesen elektromos SUV lesz az első olyan jármű amely teljes mértékben kihasználhatja a töltő hálózatot.
Nézzük meg egy kicsit jobban az európai térképet, azon belül pedig Magyarországot. Sajnos jól látni, hogy nem viszik túlzásba a hazánkba telepítendő töltőket. Ugyanis a térkép alapján csak a nyugati országrész részesülhet az ultra gyors töltőkben. Várhatóan (?Mosonmagyaróvár? – vagy Pozsony) Győr, Budapest és Nagykanizsa közelében épülhetnek e-autó töltőállomások.