A német gyártó bejelentette, hogy megduplázza az elektromos autói fejlesztésére szánt keretösszeget, így az eddig 3 milliárd euró mellé további 3 milliárd érkezik hamarosan.
Egyre nagyobb az érdeklődés a Porsche első teljesen elektromos autója iránt, főleg ahogy közeledünk a hivatalos premier időpontjához. Talán ennek az érdeklődésnek köszönhetően akar a német gyártó biztosra menni és ezért is duplázhatta meg a fejlesztésekre szánt összeget, konkrétan most már 6 milliárd euró a büdzsé.
Oliver Blume a Porsche AG vezérigazgatója így nyilatkozott:
„Megdupláztuk az elköthető összeget, amit az elektromobilitás fejlesztésére fordíthatunk, 3 milliárd euróról 6 milliárd euróra. A belsőégésű modellek fejlesztése mellett párhuzamosan fontos döntéseket kell meghoznunk majd”
A további 3 milliárd euró a következőképpen kerül felosztásra:
- 500 millió a Mission E és jövőbeni variánsainak fejlesztésére
- 1 milliárd mehet az elektromos hajtáslánc fejlesztésére és a meglévő modellek hibrid-alapúvá tételére
- 700 milliót kapnak a töltőfejlesztések, a kapcsolódó infrastruktúra továbbépítése, bevonva SMART-Mobilitás technológiákat
- További száz milliók gyárbővítéseke
Ha már Mission E variánsok: még ősszel volt egy hír, miszerint a Lamborghini a Mission E padlólemezére kíván egy autót építeni. A hír kommentárja a gyártótól egy szerény „Leggyorsabb sorozatban gyártott autó” mondattal indult, utalva a Tesla szárnyaló sikereire.
A töltőhálózat fejlesztése révén is nem rég nyilatkozott a Porsche e-autós fejlesztési részlegének igazgatója, Uwe Michael.
“Forradalmasítjuk a töltési időket a nagyfeszültségű rendszer 400 V-ról 800 V-ra történő duplázásával. Dióhéjban: 400 km hatótáv 20 perc alatt. Kivétel nélkül állíthatom, jelenleg az összes versenytársunknak ez kétszer ennyi időbe kerül”
Hogyan lehetséges ez? Még 2016 végén 5 vezető autógyártó márka (BMW, Mercedes-Benz, Ford, Audi és Porsche) gondolt egyet, és egyesítették erejüket egy 400 töltőállomásból álló európai hálózat létrehozása érdekében. A töltés 350 kW teljesítménnyel történne, szabványos CCS csatlakozón keresztül. A Porsche telepítette az első ilyen töltőoszlopot Európában (Berlin-Adlershof). Majd egyet az USA területén, Atlantában is kiépítettek egyet.
Az ügyfeleket nagyon érdekli a teljesen elektromos Mission-E, sokan jelzik a vételi szándékukat a Porsche felé, de még nem vesznek fel előre megrendeléseket. Albrecht Reimold a Porsche gyártásért felelős igazgatósági tagja beszélt darabszámokról is: “A munkahelyek első terveit úgy kalkuláltuk, hogy nagyjából 20 ezer darabot tudjunk gyártani évente. Természetesen hagytunk ebbe az előkalkulációba némi mozgásteret is, hogy növelni tudjuk ezeket a számokat.”