Porsche e-autós részleg: Még 3 milliárd € jöhet?

0

A német gyártó bejelentette, hogy megduplázza az elektromos autói fejlesztésére szánt keretösszeget, így az eddig 3 milliárd euró mellé további 3 milliárd érkezik hamarosan.

Egyre nagyobb az érdeklődés a Porsche első teljesen elektromos autója iránt, főleg ahogy közeledünk a hivatalos premier időpontjához. Talán ennek az érdeklődésnek köszönhetően akar a német gyártó biztosra menni és ezért is duplázhatta meg a fejlesztésekre szánt összeget, konkrétan most már 6 milliárd euró a büdzsé.

Oliver Blume a Porsche AG vezérigazgatója így nyilatkozott:

“Megdupláztuk az elköthető összeget, amit az elektromobilitás fejlesztésére fordíthatunk, 3 milliárd euróról 6 milliárd euróra. A belsőégésű modellek fejlesztése mellett párhuzamosan fontos döntéseket kell meghoznunk majd”

A további 3 milliárd euró a következőképpen kerül felosztásra:

  • 500 millió a Mission E és jövőbeni variánsainak fejlesztésére
  • 1 milliárd mehet az elektromos hajtáslánc fejlesztésére és a meglévő modellek hibrid-alapúvá tételére
  • 700 milliót kapnak a töltőfejlesztések, a kapcsolódó infrastruktúra továbbépítése, bevonva SMART-Mobilitás technológiákat
  • További száz milliók gyárbővítéseke

Ha már Mission E variánsok: még ősszel volt egy hír, miszerint a Lamborghini a Mission E padlólemezére kíván egy autót építeni. A hír kommentárja a gyártótól egy szerény “Leggyorsabb sorozatban gyártott autó” mondattal indult, utalva a Tesla szárnyaló sikereire.

A töltőhálózat fejlesztése révén is nem rég nyilatkozott a Porsche e-autós fejlesztési részlegének igazgatója, Uwe Michael.
“Forradalmasítjuk a töltési időket a nagyfeszültségű rendszer 400 V-ról 800 V-ra történő duplázásával. Dióhéjban: 400 km hatótáv 20 perc alatt. Kivétel nélkül állíthatom, jelenleg az összes versenytársunknak ez kétszer ennyi időbe kerül”

Hogyan lehetséges ez? Még 2016 végén 5 vezető autógyártó márka (BMW, Mercedes-Benz, Ford, Audi és Porsche) gondolt egyet, és egyesítették erejüket egy 400 töltőállomásból álló európai hálózat létrehozása érdekében. A töltés 350 kW teljesítménnyel történne, szabványos CCS csatlakozón keresztül. A Porsche telepítette az első ilyen töltőoszlopot Európában (Berlin-Adlershof). Majd egyet az USA területén, Atlantában is kiépítettek egyet.

Az ügyfeleket nagyon érdekli a teljesen elektromos Mission-E, sokan jelzik a vételi szándékukat a Porsche felé, de még nem vesznek fel előre megrendeléseket. Albrecht Reimold a Porsche gyártásért felelős igazgatósági tagja beszélt darabszámokról is: “A munkahelyek első terveit úgy kalkuláltuk, hogy nagyjából 20 ezer darabot tudjunk gyártani évente. Természetesen hagytunk ebbe az előkalkulációba némi mozgásteret is, hogy növelni tudjuk ezeket a számokat.”

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]