Volt egyszer egy papírgyár Amerikában, ahol úgy döntöttek, lecserélik a lovakat elektromos teherautóra… 1912-ben!
Az amerikai Curtis Publishing Company of Philadelphia az 1900-as évek elején még lovakkal oldotta meg azokat a feladatokat, amik az embereknek már túl nehezek lettek volna. Ilyen feladatok voltak például a hatalmas papírhengerek mozgatása, vagy a szén elszállítása a nyomtatóműhelyek fűtésére és az energiatermelő kazánok ellátására.
A lovakat etetni, pihentetni kellett, továbbá jól képzett lovászokat kellett alkalmazni, ami igen sok költséget és fejfájást okozott szervezés szempontból. Az elektromos teherautók az összes ilyen problémától megszabadították a tulajdonosaikat.
Cikkünk alanya egy 1912 C-T (commercial truck), annak is egy nehézsúlyú kivitele, a Model A10. Ha valakinek van rá 39.900 dollárja, meg is veheti a Craigslist oldalán! Összesen 22 darab készült ezekből a teherautókból és mindegyiket a fent említett vállalat megbízására gyártották le. 20 darab non-stop csak a papírhengereket és a kiadványokat szállította a helyi postahivatalba, vagy közvetlenül a megrendelőkhöz, a maradék 2 pedig a szenet szállította. Már csak 15 darab maradt belőlük, mostani cikkünk alanya hibátlanul működik, bár a külseje eléggé viharvert.
Mindegyik kerék külön General Electric elektromotort kapott, egyenként 16 lóerővel, tehát összesen 64 LE-s a jármű. Egy töltéssel 22 órát üzemelt, bár a sebesség 15 km/h volt csupán. Az ólomsavas akkukat 2 óra alatt lehetett feltölteni.