A német autógyár egyik legkedveltebb autója, a Golf nemsokára 2 féle hibridhajtással is választható lesz.
Erről már voltak korábban is hírek, de most további részletek derültek ki. Az egyik verzió egy klasszikus hibrid lesz, társítva a gyár 1.5 TSI benzines motorjával. Megtalálható majd a motorháztető alatt egy BISG generátor (belt-integrated starter generator) is, ehhez pedig egy 48V lithium akku csatlakozik. Ez a gépészet pedig a gyártó új 7 sebességes DSG váltójához lesz hozzárendelve.
Viszont lesz egy másik verzió is, egy úgynevezett Plus kiadás. Ez már egy sokkal érdekesebb fejlesztés. Ez egy kiegészítő 35 LE-s (26kilowatt) elektromotort használ, ami az első kerekeket hajtja meg, de igény szerint a hátsó tengelyre is kapcsolható, így teremtve akár összkerékhajtást is. Bár a nyomaték, amit az elektromotor ad le, nem egyenlően oszlik meg a tengelyek közt, a gyár mérnökei szerint ez így is jót tesz majd az alulkormányozottság kiküszöbölésére.
A hírek szerint ez első verzió már szériagyártásra kész lehet, amiben majd lesz start-stop rendszer is. A Plus kiadás még azonban egyelőre várat magára, egyfajta prototípusként létezve. Igaz, inkább már csak szoftveres finomításokra lesz szükség. Üzemanyag takarékosság szempontjából viszont ütős lesz, hiszen a fentebb említett kiegészítő motor még akkor is energiát nyer a fékezésből, amikor a belsőégésű motor nem üzemel.