Egyszer volt, hol nem volt… ez nem az a mese! Mivel még mindig nagyszerű autókat gyárt a „csillagos” márka, pontosabban a Mercedes-Benz. Karl Benz alapította 1871-ben, de ezt kb már mindenki tudja. Azt pedig kevesen, hogy építettek egy nagyszerű teljesen elektromos autót! Egy B Sports Tourer-ből!
A B osztály első generációját(W245) 2005-2011-ig forgalmazták. Majd 2012-től startolt a második generáció, amiből megszületett az elektromos verzió is. A B osztály elektromos változatát a Mercedes-Benz BlueZERO koncepció szerint alkották. Amit még 2009-es Detroit Auto Show-n mutattak be először. A BlueZERO koncepció a Mercedes egyik kísérlete volt az alternatív tüzelőanyag hajtásban. Úgy gondolták, hogy a BlueZERO egy olyan rugalmas koncepció lesz, amely képes lesz a jövőbeli alternatív tüzelőanyagok három különböző típusát befogadni: elektromos, hibrid és hidrogén üzemmódot. Annó Dieter Zetsche a Daimler igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott: ” A rugalmas BlueZERO koncepció minden igényt kielégít az elektro-mobilitásban, és rámutat arra, hogy a Mercedes-Benz a világ egyetlen autógyártója, amely már rendelkezik az összes olyan kulcsfontosságú technológiával ami mindennapi megoldást kínál az elektromos autóknak”
A BlueZERO-nak három fajtája volt:
E-Cell, ami egy teljesen elektromos járműnek készült, 35 kWh-s akkuval és egy 100 kW-os motorral, 200 kilométeres hatótávval, ami ideális a városi használatra,
BlueZERO E-Cell Plus pedig plug-in hibrid verziónak indult,
BlueZERO F-Cell ami pedig a hidrogén meghajtású modellje lett volna.
Akkor úgy volt, hogy mind a kettő modellben a Li-Tec által gyártott akkukat építik be. A koncepció autókat még ezekkel rakták össze. Később pedig változott a helyzet mivel még ebben az évben 2009 május 19-én a Daimler bevásárolt 50 millió dollár értékben Tesla részvényeket. Így el is kezdődött a Mercedes-Benz és a Tesla között egyfajta partnerség. De, 2014 október 21-én úgy gondolt a Daimler, hogy teljesen kiszáll a Teslából, és eladta a 4%-os részesedését a cégből majd 780 milliós nyereséggel zárta eme partnerséget. A Daimler szerint ez nem befolyásolja majd a két vállalat közötti technológiai együttműködést. „Elégedettek vagyunk a Tesla befektetésünkkel, de nem szükséges megtartani ahhoz, hogy fennmaradjon a partnerség és a technológiai együttműködés” – indokolta a lépést a Daimler pénzügyi igazgatója, Bodo Uebber. A két cég közötti együttműködés lényege, hogy a Tesla biztosítja a technológiát a Mercedesekben használt akkumulátorokhoz és elektromos motorokkal látja el.
A BlueZERO koncepciót tovább vitte a Mercedes, és a B osztályt alakították át teljesen elektromos hajtásra. Legelőször a Párizsi Autószalonon mutatták be a B250e-t még 2012-ben, majd 2013-ban a New York-i Nemzetközi Autókiállításon. Ezek a modellek még a Li-Tec akkukkal volt szerelve, majd 2014-ben megkapták a Tesla akku pakkját és hajtását, majd 2014 májusában kezdték meg a sorozatgyártást Németországban a Rastatt-i gyárban. Ahol az A és GLA Klasse mellett a B osztályt is össze szerelik. Sajnos ez nem ért el hozzánk a Kecskeméti gyárba, pedig itt is építenek B osztályt a CLA és a kombi CLA mellett.