Az elektromos meghajtású munkagépek világa ma még nem feltétlenül a mindennapi utcakép része, pedig egyre több ilyen eszköz kerül ki a valós környezetébe, hogy ott aztán megmutathassa, mit is tud. Persze sokan csak legyintenek, hogy felesleges vergődés ez, a dízeles munkagépeket nem lehet kiváltani.
Nos, a terület egyik nagy értője a Volvo, azon belül is a CE. Vagyis a Construction Equipment divíziótól érkeznek az újabbnál újabb tisztán elektromos munkagépek. A vállalat egy ideje már figyeli, hogy a tőle kikerülő elektromos Volvo munkagépek miként teljesítenek és nemrég közzé is tették, hogy mik a meglátásaik.
Ez pedig nem meglepő módon az, hogy az elektromos munkagépek ugyanolyan jól használhatók, mint a dízeles társaik. Teljesítmény tekintetében pedig mindkét meghajtás ugyanolyan jól vizsgázott. Az elektromos változatok további előnye, hogy nem bocsátanak ki kipufogógázt, kevesebb zajt keltenek és jobb munkakörnyezetet kínálnak. Erre a következtetésre jutottak a Volvo Construction Equipment és partnerei a göteborgi építkezéseken, valós körülmények között végzett teszteket követően.
Az éghajlatváltozás fényében a fosszilis tüzelőanyagok nélküli építkezés egyre fontosabbá válik, azonban a legtöbb építkezésen még ma is használatos dízelmotoros építőipari gép. A svéd terepteszt kezdeményezői meg vannak győződve arról, hogy az építőipar villamosítása jelentősen hozzájárul az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkenéséhez. Továbbá a zajszennyezés és az egyéb káros kibocsátások mérsékléséhez, ezáltal biztosítva, hogy központi szerepet töltsön be a fenntartható társadalom építésében.
A Volvo Construction Equipment és a göteborgi partnerek Electric Worksite projektjének célja az volt, hogy az értéklánc minden részéről összehozzon több érdekelt felet, hogy jobban megértsék az elektromos berendezések városi alkalmazásokban való felhasználásának lehetőségeit és igényeit.
Különböző városi helyszíneken tesztelték az elektromos gépeket, az energiatároló és -töltő infrastruktúrát, hogy tisztázzák az egymással összefüggő műszaki és szervezeti rendszerekben felmerülő eltérő igényeket. A teszteket valós építkezéseken, elektromos meghajtású kerekes és lánctalpas kotrógépekkel, kerekes rakodókkal és 3,5 és 30 tonna közötti teherhordókkal végezték. Ezek egy része akkumulátorról működött, mások kábellel voltak csatlakoztatva. A tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy minden teszt sikeres volt és van keresnivalója az elektromos munkagépeknek egyre több építkezésen a jövőben is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!