A világ legnagyobb elektromos járművek piacán és a Volkswagen egyik legfontosabb régiójában történő eladások növelése érdekében a német vállalat új elektromos jármű platformot dob piacra a kínai XPenggel közösen. Ezzel egyidőben a Volkswagen azt reméli, hogy az új platform csökkenteni fogja a költségeket, és így visszaszerezheti lemaradóban lévő piaci részesedését Kínában.
Újra és újra felbukkan a Volkswagen és az XPeng együttműködésének híre és most már a terv is körvonalazódik, hogy mit szeretne a megállapodással kezdeni a két fél. Tavaly nyáron sok embernek okozott meglepetést az a lépés, hogy a Volkswagen a kínai XPeng segítségét kéri az elektromos autók gyártásának terén. A dolog azért is érdekes, mert a németeknek már van működő megoldása erre a témakörre, azonban úgy tűnik, hogy a VW vezetése is belátta, hogy a kínai technológia sokkal előrébb járhat ezen a téren. Szóval hiába a sok évtizedesnek hitt előny, sajnos ezek pár év alatt elolvadtak a kínai törekvések révén. Régebben a kínai gyártók a lesajnált kategóriába tartoztak, melyek autói maximum egy nagy nyugati márka koppintásának tűnhettek, szánalmas minőségben legyártva. Nos, ennek a világnak vége, hiszen ma már ott tartunk, hogy az Audi egy kínai autógyártótól vesz technológiát.
A kínai autópiac minden jelenlévő gyártónak kiemelten fontos, hiszen a sok ember sok lehetségesen eladható autót jelent, így nagyon nem mindegy, hogy ki, hogyan szerepel ott. A Volkswagennek bevételének is igen tetemes része Kínából érkezik a mai napig is, így érthető, hogy nem akarnak nagyon lemaradni az ottani versenytársakhoz képest. Természetesen az élen járókat (BYD, Tesla) esélye sincs a Volkswagennek legyűrni, de a mostani gyászos helyzet sem maradhat. Valamit lépni kell, és itt jön a képbe a kínai XPeng.
A közös munka már tart egy ideje a háttérben, aminek eredménye a közösen kifejlesztett E/E Architecture néven futó platform, ami 2026-tól a Volkswagen számos elektromos járművének is az alapja lesz. Az XPeng E/E Architecture teljesen központosítja a szoftver- és hardvertechnológia komponenseit, illetve lehetővé teszi számos vezetőtámogató rendszer jelenlétét és a folyamatos, vezeték nélküli frissítéseket (OTA).
A VW úgy véli, hogy egy fejlett, alacsony költségű elektromos jármű platform bevezetésével vissza tudja szerezni piaci előnyét Kínában. Tavaly júliusban a cég 700 millió dollárt fektetett be az XPengbe, közel 5 százalékos részesedésért. Hogy a projekt sikeres lesz-e, az hamarosan kiderül.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!