Nem fogy a tisztán elektromos G-osztály

0

A Mercedes legendás G-osztálya továbbra is népszerű – de csak a klasszikus, belső égésű motorral szerelt G-osztály. A tisztán elektromos változat, a G580 with EQ Technology viszont egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Jelentős eladási lemaradás

2025 áprilisának végéig világszerte mindössze 1450 elektromos G-osztályt adtak el, míg a hagyományos változatból 9700 darab talált gazdára – ez közel hétszeres különbség. A Dataforce és a Marklines piaci adatai alapján különösen gyenge a kereslet Kínában (58 darab), Dél-Koreában (61 darab), az Egyesült Államokban pedig egy példányt sem regisztráltak.

Belső kritika és érdektelenség

A gyártón belül sem lelkesednek a modellért. Egy neve elhallgatását kérő vezető így fogalmazott„A szalonokban úgy áll a kocsi, mint a darab ólom.” A hivatalos kommunikáció ezzel szemben csak annyit közöl, hogy „az eladások a tervek szerint alakulnak.”

Nem dedikált elektromos platform, gyenge hatótáv

G580 nem egy teljesen új elektromos platformra épül, hanem a belső égésű változat átalakított változata. Ez azt jelenti, hogy nem tudja kihasználni az elektromos járművek előnyeit – például a nagyobb belső teret. Továbbá az elektromos G-osztály tömege is problémás: az akkumulátorcellákat az acél létravázba építették, az alsó burkolat önmagában 58 kg. Az autó teljes tömege így eléri a 3,1 tonnát, miközben a hasznos teherbírás csak 415 kilogramm. A WLTP-hatótáv 473 km, ami kevés egy közel 150 000 eurós prémium modellnél.

A kis G-osztály jövője is kérdésessé válhat

gyenge piaci fogadtatás hatással lehet a 2027-re tervezett „kis G” modellre is, amely jelen állás szerint kizárólag elektromos hajtással érkezne. A gyártónál már vizsgálják a belső égésű változat lehetőségét is, amit egyes mérnökök műszakilag is „kezelhetőnek” tartanak.

Moduláris irányt vesz a Mercedes

A Mercedes célja, hogy rugalmasabb, moduláris platformokra térjen át. A kisebb G-osztály alapját a MMA-platform adja, míg a nagyobb modellekhez az MB.EA technológiai elemei is felhasználhatók lesznek. Ez a jövőben többféle hajtáslánc integrálását is lehetővé teszi.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!