Egy friss UBS-felmérés világosan megmutatja: a kínai vásárlók egyre inkább a BYD márkát részesítik előnyben a Tesla helyett. Az UBS Evidence Lab több mint 10 ezer válaszadót kérdezett, és az adatok szerint a Tesla támogatottsága 18%-ról 14%-ra csökkent, míg a BYD tovább növelte előnyét a kínai piacon.
A tendencia nemcsak a márkák megítélésében, hanem a tényleges eladásokban is látványosan megmutatkozik. Áprilisban például történelmi fordulatra került sor: a BYD először adott el több elektromos autót Európában, mint a Tesla.
Történelmi győzelem Európában is
A JATO Dynamics adatai szerint 2025 áprilisában a BYD 7231 járművet regisztrált Európában, ami 169%-os növekedést jelent 2024 áprilisához képest. Ugyanebben az időszakban a Tesla eladásai 7165 darabra estek vissza, ami 49%-os zuhanás az előző évhez képest.
Ezek az adatok egyértelműen mutatják, hogy a BYD immár nemcsak Kínában, hanem Európában is komolyan fenyegeti a Tesla dominanciáját.
A kínai piacon brutális előny a BYD-nél
Még látványosabb a különbség Kínában. A május 5. és 11. közötti héten a BYD közel 68 000 darabos értékesítést produkált, míg a Tesla csupán 3070 darabot adott el. Ez 69%-os visszaesést jelent a Tesla számára a tavalyi év azonos hetéhez képest. A számok önmagukért beszélnek: a kínai fogyasztók elpártolnak a Teslától, miközben a BYD egyre nagyobb ütemben növeli részesedését.
Világszinten is csökken a Tesla népszerűsége
A UBS globális kutatása szerint a Tesla iránt érdeklődő vásárlók aránya világszinten 39%-ról 36%-ra csökkent. Az Egyesült Államokban 22%-ról 18%-ra, Európában pedig 20%-ról 15%-ra esett vissza a Tesla iránti preferencia.
Európában ma már a BMW és az Audi is megelőzi a Teslát, ha a márkák közötti versenyt nézzük. Ez azt mutatja, hogy a Tesla nem tudja fenntartani korábbi lendületét sem a kínai, sem a nyugati piacokon.
A BYD diktálja az iramot, árverseny robbanhat ki
A BYD nem csupán növekvő eladásaival hívja fel magára a figyelmet, hanem újabb és újabb árcsökkentésekkel is. A kínai piacon a legnépszerűbb modellek ára most ismét csökkent, ami tovább növeli a nyomást a Teslán. Az árverseny tehát új fejezethez érkezett – és ezt már nem a Tesla, hanem a BYD diktálja.
A UBS jelentése szerint a jövő kulcsa az elektromos fejlesztések gyorsaságában rejlik. Azok a gyártók, akik késlekednek vagy visszafogják beruházásaikat, könnyen versenyhátrányba kerülhetnek. A BMW, a BYD, a Toyota, a GM és a Kia jelenleg a legjobb növekedési potenciállal bíró szereplők közé tartoznak.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!