Megérkezett a jövő elektromos SUV-ja, a Xiaomi YU7

0

kínai technológiai óriás, a Xiaomi ismételten új szintre emeli jelenlétét az elektromos járművek piacán. A cég még a hivatalos premier előtt bemutatta második elektromos járművét, a Xiaomi YU7-et, amely egy középkategóriás SUV formájában kíván belépni a versenyképes elektromos autó szegmensbe. A YU7 háromféle változatban lesz elérhető, az árakat pedig csak a 2025. júliusi piaci bevezetéskor hozzák nyilvánosságra.

Az első információk még 2024 decemberében szivárogtak ki egy jóváhagyási dokumentumból, mely két összkerékhajtású verzióról szólt. Azóta a Xiaomi módosította terveit, és most már három változatot erősített meg.

Méretek, tömeg és karosszéria jellemzők

YU7 hossza 4,99 méter, vagyis valamivel hosszabb, mint az előző SU7 elektromos szedán. A tengelytáv három méter, míg a karosszéria szélessége 1,99 méter (tükrök nélkül), a magassága pedig 1,61 méter. A jármű saját tömege 2140 és 2460 kilogramm között mozog, ami főként a nagyméretű akkumulátorcsomagoknak köszönhető.

Nem az SU7-ből ismert akkumulátor – teljesítményugrás

A Xiaomi úgy döntött, hogy a YU7 nem a már ismert 73,6 kWh-s LFP akkumulátort használja, mint az SU7. Már az alap, hátsókerék-meghajtású (RWD) modell is egy 96,3 kWh kapacitású BYD-féle LFP akkumulátort kap, amelyhez egy 235 kW-os hátsó villanymotor társul. Ez a konfiguráció nagyobb teljesítményt kínál, mint az SU7 220 kW-ja.

Ami igazán figyelemre méltó, az az, hogy minden YU7 modell a Xiaomi 800 voltos szilícium-karbidos nagyfeszültségű platformját használja, szemben az SU7-tel, ahol ez csak a drágább kivitelek sajátja.

YU7 Pro AWD – új szint az összkerékhajtásban

A következő lépcső a YU7 Pro összkerékhajtással, amely ugyanazt a 96,3 kWh-s LFP akkumulátort kapja, viszont a rendszerteljesítménye 365 kW-ra nő. Ez jelentős előrelépés az alapverzióhoz képest, és jól mutatja a Xiaomi szándékát, hogy minden felhasználói igényt lefedjen.

YU7 Max AWD – az igazi csúcsteljesítmény

A csúcsmodell, a YU7 Max AWD már 508 kW teljesítményre képes, ami korábbi szabályozási dokumentumokból is kiderült. Ebbe a modellbe egy 101,7 kWh-s CATL gyártmányú NMC akkumulátor kerül. Az autó gyári adatok szerint mindössze 3,23 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára, míg a végsebessége eléri a 253 km/órát. A csúcsváltozat 866 Nm nyomatékot biztosít, és ezzel már tényleg a prémium kategóriát célozza.

YU7 RWD YU7 Pro AWD YU7 Max AWD
Meghajtás Hátsókerék (RWD) Összkerék (AWD) Összkerék (AWD)
Teljesítmény 235 kW 365 kW 508 kW
Nyomaték 528 Nm 690 Nm 866 Nm
Gyorsulás (0–100) 5,9 s 4,3 s 3,2 s
Végsebesség 240 km/h 240 km/h 253 km/h
CLTC hatótáv 835 km 770 km 760 km
Akkumulátor 96,3 kWh 96,3 kWh 101,7 kWh

Gyors, de energiatakarékos – hatótávok és teljesítményadatok

Érdekes módon az LFP-s változatok sem maradnak el sokkal. Az alap RWD verzió 240 km/órás végsebességet nyújt, és 100 km/órára 5,88 másodperc alatt gyorsul, míg a Pro AWD verzió 4,27 másodperc alatt éri el ugyanezt. A legnagyobb hatótávot a hátsókerék-meghajtású verzió kínálja 835 kilométerrel, az AWD modellek pedig 770, illetve 760 kilométerre képesek, annak ellenére, hogy utóbbi nagyobb akkumulátorral működik.

Töltéstechnológia és villanymotorok

villanymotorokat a United Automotive Electronics (UAES) szállítja, és a „V6-Plus” elnevezést kapták, ami azt sugallja, hogy a teljesítményük egy hagyományos V6-os motorhoz mérhető. Az akkumulátorok akár 5,2C gyorstöltést is támogatnak, így ideális körülmények között mindössze 15 perc alatt akár 620 kilométeres hatótáv is visszanyerhető.

Luxuskivitelű belső tér és technológiai innovációk

belső tér kialakításánál a Xiaomi a prémium érzést tartotta szem előtt. Az első ülések Nappa bőrrel kárpitozottak, és masszázsfunkcióval is rendelkeznek. A háttámlák akár 123 fokig dönthetők, hogy a töltések alatt kényelmesen pihenhessen az utas. A hátsó ülések 135 fokig dönthetők, és saját érintőképernyőkkel is rendelkeznek, amelyekkel a klíma, média és navigáció is vezérelhető.

A műszerfal közepén egy nagy központi érintőképernyő található, mellette pedig egy 1,10 méter széles „HyperVision” kijelző fut végig a szélvédő alján. Ez három vékony LED-modulból áll, és olyan adatokat jelenít meg, mint a vezetési információk, médialejátszás, holttér-figyelés vagy akár egyéni widgetek.

Önvezető rendszerek és biztonság

Minden YU7 modell alapfelszereltségként kap lidar szenzorokat, 4D milliméterhullámú radarokat és tükröződésmentes kamerákat, így a képek minősége jelentősen javult. Az önvezető funkciókat az Nvidia Drive AGX Thor platform dolgozza fel, amelyen a Xiaomi saját fejlesztésű vezetéstámogató rendszere fut.

Az SU7 hibái és a YU7 pozicionálása

Bár a Xiaomi az SU7 szedánt kedvező árú, sportos elektromos járműként pozicionálta, több vásárlói panasz érkezett a fékrendszer gyengeségei és az önvezető funkciók megbízhatatlansága miatt. Egy közelmúltbeli, önvezető üzemmódban történt baleset újabb kérdéseket vetett fel. Ez a bizonytalanság feltehetően hozzájárult ahhoz, hogy a Xiaomi végül nem mutatta be a YU7-et a Sanghaji Autószalonon.

Erős kihívó a Tesla Model Y számára

Bár az autó közel öt méter hosszú, vagyis hosszabb, mint a Tesla Model Y Juniper verziója, a kínai elektromos járművekről szóló médiumok komoly versenytársként tekintenek rá. A CN EV Post szerint a YU7 valódi fenyegetést jelenthet a Tesla népszerű modelljére, és a CarNewsChina már részletes műszaki összehasonlítást is közölt a két modell között.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!