A kínai technológiai óriás, a Xiaomi ismételten új szintre emeli jelenlétét az elektromos járművek piacán. A cég még a hivatalos premier előtt bemutatta második elektromos járművét, a Xiaomi YU7-et, amely egy középkategóriás SUV formájában kíván belépni a versenyképes elektromos autó szegmensbe. A YU7 háromféle változatban lesz elérhető, az árakat pedig csak a 2025. júliusi piaci bevezetéskor hozzák nyilvánosságra.
Az első információk még 2024 decemberében szivárogtak ki egy jóváhagyási dokumentumból, mely két összkerékhajtású verzióról szólt. Azóta a Xiaomi módosította terveit, és most már három változatot erősített meg.
Méretek, tömeg és karosszéria jellemzők
A YU7 hossza 4,99 méter, vagyis valamivel hosszabb, mint az előző SU7 elektromos szedán. A tengelytáv három méter, míg a karosszéria szélessége 1,99 méter (tükrök nélkül), a magassága pedig 1,61 méter. A jármű saját tömege 2140 és 2460 kilogramm között mozog, ami főként a nagyméretű akkumulátorcsomagoknak köszönhető.

Nem az SU7-ből ismert akkumulátor – teljesítményugrás
A Xiaomi úgy döntött, hogy a YU7 nem a már ismert 73,6 kWh-s LFP akkumulátort használja, mint az SU7. Már az alap, hátsókerék-meghajtású (RWD) modell is egy 96,3 kWh kapacitású BYD-féle LFP akkumulátort kap, amelyhez egy 235 kW-os hátsó villanymotor társul. Ez a konfiguráció nagyobb teljesítményt kínál, mint az SU7 220 kW-ja.
Ami igazán figyelemre méltó, az az, hogy minden YU7 modell a Xiaomi 800 voltos szilícium-karbidos nagyfeszültségű platformját használja, szemben az SU7-tel, ahol ez csak a drágább kivitelek sajátja.
YU7 Pro AWD – új szint az összkerékhajtásban
A következő lépcső a YU7 Pro összkerékhajtással, amely ugyanazt a 96,3 kWh-s LFP akkumulátort kapja, viszont a rendszerteljesítménye 365 kW-ra nő. Ez jelentős előrelépés az alapverzióhoz képest, és jól mutatja a Xiaomi szándékát, hogy minden felhasználói igényt lefedjen.
YU7 Max AWD – az igazi csúcsteljesítmény
A csúcsmodell, a YU7 Max AWD már 508 kW teljesítményre képes, ami korábbi szabályozási dokumentumokból is kiderült. Ebbe a modellbe egy 101,7 kWh-s CATL gyártmányú NMC akkumulátor kerül. Az autó gyári adatok szerint mindössze 3,23 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára, míg a végsebessége eléri a 253 km/órát. A csúcsváltozat 866 Nm nyomatékot biztosít, és ezzel már tényleg a prémium kategóriát célozza.
YU7 RWD | YU7 Pro AWD | YU7 Max AWD | |
---|---|---|---|
Meghajtás | Hátsókerék (RWD) | Összkerék (AWD) | Összkerék (AWD) |
Teljesítmény | 235 kW | 365 kW | 508 kW |
Nyomaték | 528 Nm | 690 Nm | 866 Nm |
Gyorsulás (0–100) | 5,9 s | 4,3 s | 3,2 s |
Végsebesség | 240 km/h | 240 km/h | 253 km/h |
CLTC hatótáv | 835 km | 770 km | 760 km |
Akkumulátor | 96,3 kWh | 96,3 kWh | 101,7 kWh |
Gyors, de energiatakarékos – hatótávok és teljesítményadatok
Érdekes módon az LFP-s változatok sem maradnak el sokkal. Az alap RWD verzió 240 km/órás végsebességet nyújt, és 100 km/órára 5,88 másodperc alatt gyorsul, míg a Pro AWD verzió 4,27 másodperc alatt éri el ugyanezt. A legnagyobb hatótávot a hátsókerék-meghajtású verzió kínálja 835 kilométerrel, az AWD modellek pedig 770, illetve 760 kilométerre képesek, annak ellenére, hogy utóbbi nagyobb akkumulátorral működik.

Töltéstechnológia és villanymotorok
A villanymotorokat a United Automotive Electronics (UAES) szállítja, és a „V6-Plus” elnevezést kapták, ami azt sugallja, hogy a teljesítményük egy hagyományos V6-os motorhoz mérhető. Az akkumulátorok akár 5,2C gyorstöltést is támogatnak, így ideális körülmények között mindössze 15 perc alatt akár 620 kilométeres hatótáv is visszanyerhető.
Luxuskivitelű belső tér és technológiai innovációk
A belső tér kialakításánál a Xiaomi a prémium érzést tartotta szem előtt. Az első ülések Nappa bőrrel kárpitozottak, és masszázsfunkcióval is rendelkeznek. A háttámlák akár 123 fokig dönthetők, hogy a töltések alatt kényelmesen pihenhessen az utas. A hátsó ülések 135 fokig dönthetők, és saját érintőképernyőkkel is rendelkeznek, amelyekkel a klíma, média és navigáció is vezérelhető.
A műszerfal közepén egy nagy központi érintőképernyő található, mellette pedig egy 1,10 méter széles „HyperVision” kijelző fut végig a szélvédő alján. Ez három vékony LED-modulból áll, és olyan adatokat jelenít meg, mint a vezetési információk, médialejátszás, holttér-figyelés vagy akár egyéni widgetek.

Önvezető rendszerek és biztonság
Minden YU7 modell alapfelszereltségként kap lidar szenzorokat, 4D milliméterhullámú radarokat és tükröződésmentes kamerákat, így a képek minősége jelentősen javult. Az önvezető funkciókat az Nvidia Drive AGX Thor platform dolgozza fel, amelyen a Xiaomi saját fejlesztésű vezetéstámogató rendszere fut.
Az SU7 hibái és a YU7 pozicionálása
Bár a Xiaomi az SU7 szedánt kedvező árú, sportos elektromos járműként pozicionálta, több vásárlói panasz érkezett a fékrendszer gyengeségei és az önvezető funkciók megbízhatatlansága miatt. Egy közelmúltbeli, önvezető üzemmódban történt baleset újabb kérdéseket vetett fel. Ez a bizonytalanság feltehetően hozzájárult ahhoz, hogy a Xiaomi végül nem mutatta be a YU7-et a Sanghaji Autószalonon.
Erős kihívó a Tesla Model Y számára
Bár az autó közel öt méter hosszú, vagyis hosszabb, mint a Tesla Model Y Juniper verziója, a kínai elektromos járművekről szóló médiumok komoly versenytársként tekintenek rá. A CN EV Post szerint a YU7 valódi fenyegetést jelenthet a Tesla népszerű modelljére, és a CarNewsChina már részletes műszaki összehasonlítást is közölt a két modell között.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!