A Hyundai bemutatta jövő AI-vezérelt töltőrobotját

0

A Hyundai Motor Group és az Incheon Nemzetközi Repülőtér Vállalat együttműködésre lépett annak érdekében, hogy mesterséges intelligenciával működő automatikus elektromosautó-töltő robotokat vezessenek be Dél-Koreában. Ezzel a kezdeményezéssel a két szervezet célja a teljesen automatizált elektromos mobilitási infrastruktúra új szintjének demonstrálása. Az erről szóló együttműködési megállapodást már hivatalosan aláírták.

Valós környezetben tesztelik az intelligens robotokat

Hyundai célkitűzése, hogy az úgynevezett Automatic Charging Robot (ACR) fejlesztését piaci bevezetésre kész állapotba hozza, mégpedig valós környezetben végzett tesztelések révén. Az Incheon repülőtér lesz az első nyilvános helyszín, ahol a rendszer gyakorlati alkalmazása és a felhasználói élmény kipróbálása egyaránt megtörténik. A Hyundai biztosítja a projekt során a robotikai hardvert és szoftvert, és egyúttal fejleszti az intelligens parkolási interfészeket, valamint az adott repülőtéri környezethez igazítja a töltési forgatókönyveket.

Hyundai Robotics LAB által kifejlesztett ACR egy önvezető robotikai rendszer, amely képes önállóan felismerni a jármű töltőcsatlakozóját, majd emberi beavatkozás nélkül végrehajtani a teljes töltési folyamatot. A technológia már bizonyított zárt, ellenőrzött környezetben, például a „robotbarát” Factorial Seongsu épületprojekt során.

Megbízhatóság és felhasználói élmény egyesítése

robot célja, hogy zökkenőmentesen végezze el az elektromos járművek töltését, ezzel növelve az utasforgalom hatékonyságát és csökkentve a várakozási időt az egyik legforgalmasabb nemzetközi repülőtéren. A fejlesztés az úgynevezett „Incheon Airport 4.0 korszak” része, amely a repülőtér digitális átalakítását tűzte ki célul. Az ACR töltőrobotok már megkapták a koreai KC tanúsítványt, valamint megfelelnek az európai CE szabványoknak is, így megfelelnek a legmagasabb biztonsági és minőségi előírásoknak.

Nem tölt, hanem összeköt – különbségek más rendszerekhez képest

Fontos kiemelni, hogy az ACR önmagában nem tartalmaz töltési technológiát – csak a meglévő töltőállomásokkal együttműködve működik. A robot képes megfogni a töltőkábel végét, kommunikálni a járművel, kinyitni a töltőnyílástcsatlakoztatni a töltőkábelt, majd a folyamat végeztével visszahelyezni azt a töltőállomásra. Ezzel szemben például a CATL leányvállalataként működő CharGo mobil töltőállomásai már integrált akkumulátorral rendelkeznek, viszont azok esetében a töltőcsatlakozás még mindig kézi beavatkozást igényel.

Vezető technológiai irány és nemzetközi elismerés

„Ez az együttműködés jelentős mérföldkő lesz abban, hogy igazoljuk a jövő mobilitási technológiáinak gyakorlati előnyeit” – fogalmazott Heui Won Yang, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlegének elnöke. Hozzátette, hogy a vállalat célja kényelmesebb és fejlettebb mobilitási élményt nyújtani minden környezetben, személyre szabott automatikus töltési megoldásokkal.

A projekt jelentőségét hangsúlyozta Hag Jae Lee, az Incheon repülőtér vezérigazgatója is: „Ez a partnerség jelentősen javítani fogja a szolgáltatás színvonalát és működési hatékonyságát az Incheon Nemzetközi Repülőtéren.” Kiemelte, hogy a repülőtér továbbra is azon dolgozik, hogy a világ vezető digitális repülőterévé váljon, kihasználva magas szintű infrastruktúráját és technológiai képességeit.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!