A Hyundai Motor Group és az Incheon Nemzetközi Repülőtér Vállalat együttműködésre lépett annak érdekében, hogy mesterséges intelligenciával működő automatikus elektromosautó-töltő robotokat vezessenek be Dél-Koreában. Ezzel a kezdeményezéssel a két szervezet célja a teljesen automatizált elektromos mobilitási infrastruktúra új szintjének demonstrálása. Az erről szóló együttműködési megállapodást már hivatalosan aláírták.
Valós környezetben tesztelik az intelligens robotokat
A Hyundai célkitűzése, hogy az úgynevezett Automatic Charging Robot (ACR) fejlesztését piaci bevezetésre kész állapotba hozza, mégpedig valós környezetben végzett tesztelések révén. Az Incheon repülőtér lesz az első nyilvános helyszín, ahol a rendszer gyakorlati alkalmazása és a felhasználói élmény kipróbálása egyaránt megtörténik. A Hyundai biztosítja a projekt során a robotikai hardvert és szoftvert, és egyúttal fejleszti az intelligens parkolási interfészeket, valamint az adott repülőtéri környezethez igazítja a töltési forgatókönyveket.
A Hyundai Robotics LAB által kifejlesztett ACR egy önvezető robotikai rendszer, amely képes önállóan felismerni a jármű töltőcsatlakozóját, majd emberi beavatkozás nélkül végrehajtani a teljes töltési folyamatot. A technológia már bizonyított zárt, ellenőrzött környezetben, például a „robotbarát” Factorial Seongsu épületprojekt során.

Megbízhatóság és felhasználói élmény egyesítése
A robot célja, hogy zökkenőmentesen végezze el az elektromos járművek töltését, ezzel növelve az utasforgalom hatékonyságát és csökkentve a várakozási időt az egyik legforgalmasabb nemzetközi repülőtéren. A fejlesztés az úgynevezett „Incheon Airport 4.0 korszak” része, amely a repülőtér digitális átalakítását tűzte ki célul. Az ACR töltőrobotok már megkapták a koreai KC tanúsítványt, valamint megfelelnek az európai CE szabványoknak is, így megfelelnek a legmagasabb biztonsági és minőségi előírásoknak.
Nem tölt, hanem összeköt – különbségek más rendszerekhez képest
Fontos kiemelni, hogy az ACR önmagában nem tartalmaz töltési technológiát – csak a meglévő töltőállomásokkal együttműködve működik. A robot képes megfogni a töltőkábel végét, kommunikálni a járművel, kinyitni a töltőnyílást, csatlakoztatni a töltőkábelt, majd a folyamat végeztével visszahelyezni azt a töltőállomásra. Ezzel szemben például a CATL leányvállalataként működő CharGo mobil töltőállomásai már integrált akkumulátorral rendelkeznek, viszont azok esetében a töltőcsatlakozás még mindig kézi beavatkozást igényel.
Vezető technológiai irány és nemzetközi elismerés
„Ez az együttműködés jelentős mérföldkő lesz abban, hogy igazoljuk a jövő mobilitási technológiáinak gyakorlati előnyeit” – fogalmazott Heui Won Yang, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlegének elnöke. Hozzátette, hogy a vállalat célja kényelmesebb és fejlettebb mobilitási élményt nyújtani minden környezetben, személyre szabott automatikus töltési megoldásokkal.
A projekt jelentőségét hangsúlyozta Hag Jae Lee, az Incheon repülőtér vezérigazgatója is: „Ez a partnerség jelentősen javítani fogja a szolgáltatás színvonalát és működési hatékonyságát az Incheon Nemzetközi Repülőtéren.” Kiemelte, hogy a repülőtér továbbra is azon dolgozik, hogy a világ vezető digitális repülőterévé váljon, kihasználva magas szintű infrastruktúráját és technológiai képességeit.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!