A Honda bejelentette, hogy jelentősen visszafogja az elektromos járművekre vonatkozó fejlesztési terveit, és a jövőben inkább a hibrid hajtásláncokra helyezi a hangsúlyt. A globális trendek alapján a vállalat úgy ítélte meg, hogy az elektromos autók iránti kereslet világszerte lassul, így a korábban kitűzött cél, miszerint 2030-ra eladásaik 30 százalékát teljesen elektromos modellek adnák, már nem tűnik reálisnak.
A cég ezért a 2030-ig tervezett 10 ezer milliárd jenes (65 milliárd eurós) beruházási keretet 7 ezer milliárd jenre csökkentette.
Hibridek kerülnek előtérbe – áthidaló megoldásként
A Honda a jövőben a hibridek fejlesztésére koncentrál, amelyeket ideális átmeneti technológiának tartanak. A tervek szerint 2027-től érkeznek az új generációs modellek, melyek 10%-kal hatékonyabbak és 50%-kal olcsóbbak lesznek, mint a 2018-as változatok. 13 új hibrid típust terveznek bevezetni 2031-ig.
Autonóm technológiák és lokalizált fejlesztések
A Honda egy új generációs ADAS-rendszer bevezetését tervezi 2027-re, amely a fő piacokon – Észak-Amerikában és Japánban – lesz elérhető. Kínában a helyi igényekhez igazított önvezető rendszerek fejlesztésén dolgoznak, a Momenta nevű kínai startuppal közösen. Továbbá Észak-Amerikában egy új, nagy méretű járművekre szánt hibrid rendszer van fejlesztés alatt, amely teljesítmény, vontatás és fenntarthatóság szempontjából is előrelépést jelent.
A motorkerékpáros szegmens új fókusza – rekordeladásokkal
2023-ban a Honda több mint 20,5 millió motorkerékpárt adott el, és ezzel a globális piac 40 százalékát birtokolta. A jövő fókuszában feltörekvő országok, például India állnak, ahol évi 60 millió darabos keresletet várnak 2030-ra. A stratégia nemcsak az elektromos motorok bővítésére fókuszál, hanem a belső égésű modellek optimalizálására és a bioüzemanyaggal működő hajtásláncok terjesztésére is.
Elhalasztott beruházások, új technológiák
A kanadai EV-projektek elhalasztása két évvel történt, de közben Kínában két új EV-t mutattak be, Malajziában pedig három új elektromos modell érkezik 2027-ig. Bemutatkozott a Honda 150 kW-os új hidrogén üzemanyagcellája is, miközben a Nissan-nal tervezett fúzió végleg meghiúsult.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!