A kínai BYD ambiciózus globális terjeszkedési stratégiát jelentett be: a vállalat célja, hogy 2030-ra eladásainak legalább 50%-a a nemzetközi piacokról származzon – erősítették meg a vállalat terveit a Reuters forrásai. A fókusz Európára és Latin-Amerikára irányul, míg az Egyesült Államokat továbbra sem célozzák meg, elsősorban a magas vámok és szigorú szabályozási környezet miatt.
2024-ban a BYD rekordszámú, 4,27 millió járművet értékesített, túlnyomó részüket Kínán belül, így a célkitűzés radikális változást jelent a jelenlegi struktúrához képest.
Nemzetközi gyártási hálózat – ütemterv és beruházások
A BYD nem csupán értékesítési, hanem gyártási kapacitásait is globálissá kívánja bővíteni. A közelmúltban sorozatos nemzetközi beruházásokat indított el:
- Magyarországon 2025 végén nyitja meg első európai üzemét,
- ezt követheti egy újabb gyár Törökországban,
- valamint egy harmadik európai helyszínt is előkészítenek, amelyet egyelőre nem neveztek meg.
- Thaiföldön már működik BYD-gyár,
- Brazíliában pedig jelenleg is zajlik egy új üzem építése, bár a projekt munkaügyi viták miatt késik.
Az európai piacokon máris érezhető a jelenlétük növekedése: 2025 első negyedévében eladásaik négyszeresére nőttek.
2030-as cél: globális élvonalba emelkedés
A BYD célja nem kisebb, mint hogy a világ legnagyobb autógyártói közé kerüljön. Ha sikerül elérni a 2030-as célt – vagyis évente közel 10 millió jármű eladását, legalább felét Kínán kívül –, az a márkát a Toyota vagy a Volkswagen szintjére emelné. Összehasonlításképp: a Toyota 2024-ben 10,7 millió autót adott el világszerte.
A BYD már most is jelentős szereplő a globális piacon: 2024-ban megelőzte a Volkswagen-csoportot Kínában, átvéve az elsőséget a világ legnagyobb autópiacán. Az elmúlt öt év során a BYD egy hazai gyártóból nemzetközi óriássá vált, és most egy újabb áttörés előtt áll.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!