A Ferrari úgy tűnik, nem kívánja feladni a belsőégésű motorok által nyújtott vezetési élményt, még akkor sem, ha a jövő elektromos. A legendás olasz sportautó-gyártó két új szabadalmat is benyújtott, amelyek célja, hogy az elektromos autóikban is megmaradjon a márkára jellemző dinamizmus és akusztikai élmény.
A fejlesztések középpontjában egy szimulált váltórendszer és egy kifinomult hangszimulációs technológia áll, amelyek nemcsak az utastérben, hanem az autó környezetében is hűen visszaadják a klasszikus Ferrari-hangzást és mozgásélményt.
Virtuális váltások: a Ferrari nem enged a vezetési dinamizmusból
Az egyik szabadalom egy olyan rendszerre vonatkozik, amely képes az elektromos hajtású járművekben a hagyományos váltási érzet és forgatónyomaték szimulálására. A vezető kormány mögötti váltófülek segítségével hajthat végre váltásokat, akárcsak a jelenlegi benzinmotoros Ferrarik esetében.
A cél egyértelmű: az elektromos autózás ne legyen steril és unalmas, hanem továbbra is kínáljon aktív, sportos vezetési élményt, amelyhez a vásárlók hozzászoktak.
Mesterséges hangzás, valódi érzet – testre szabható motorhangok
A másik szabadalom egy digitális hanggeneráló rendszerre vonatkozik, amely különböző motor- és váltóhangokat képes lejátszani az utastérben és az autó külső környezetében is. A rendszer lehetőséget kínál arra, hogy a vezető többféle hangprofil közül válasszon: például „klasszikus”, „modern”, „futurisztikus”, „adrenalinnal teli” vagy épp „lazább” hangzásvilágot.
A dokumentáció szerint a hangminták valódi belső égésű járművekből származnak, amelyeket digitalizálva reprodukálnak az elektromos járművekben – így a Ferrari hangélmény öröksége az EV-k világában is tovább élhet.
Az elektromos Ferrari fejlesztése folyamatban – a múlt tisztelete mellett
A Ferrari már korábban megerősítette, hogy első teljesen elektromos modellje fejlesztés alatt áll, és az is biztos, hogy a jármű mesterséges kipufogóhangot is kibocsát majd. A modell egy négyajtós karosszériát kap, és a márka új maranellói üzemében készül majd. A hibrid Ferrarikhoz már bevált akkumulátorbeszállító, az SK On várhatóan az elektromos hajtáslánchoz is szállít majd cellákat.
Nem a Ferrari az egyetlen: iparági trend kezd kialakulni
A Ferrari törekvése nem példa nélküli. A Toyota már 2022-ben bemutatott egy Lexus UX 300e prototípust, amely váltókarral, kuplungpedállal és fordulatszámmérővel készült. A Ford szintén rendelkezik egy elektromos járművekre fejlesztett „váltómodul” szabadalommal.
Ez a trend azt mutatja: a gyártók komolyan veszik a vezetési élmény megőrzését, még az elektromos korszakban is. A Ferrari ezzel a hozzáállással nemcsak megőrzi hagyományait, hanem új mércét állíthat az EV-szegmensben is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!