A Škoda az idei müncheni autószalonon mutatja be az Octavia elektromos jövőjét előrevetítő koncepcióautót. A tanulmány kombiként érkezik, és nemcsak a márka új dizájnnyelvét, hanem a Volkswagen-csoport következő generációs elektromos platformját, az SSP-t is bemutatja.
Az új platform és technológia
Eredetileg az Octavia elektromos változatát a jelenlegi MEB platformra tervezték, de végül a fejlettebb SSP architektúra mellett döntöttek. Az új platform nagyobb teljesítményt, hatékonyabb gyártást és hosszabb hatótávot kínál, így a Škoda hosszú távú stratégiájának kulcsfontosságú eleme lesz.
Bemutató Münchenben
Klaus Zellmer, a Škoda vezérigazgatója a vállalat pénzügyi eredményeinek ismertetésekor jelentette be, hogy a koncepcióautó szeptemberben debütál Münchenben. Kiemelte, hogy a bemutató nemcsak a technológiai újításokat, hanem a vásárlói és kereskedői visszajelzések gyűjtését is szolgálja, amelyek befolyásolhatják a végső modell kialakítását.
Mikor érkezhet az elektromos Octavia?
A sorozatgyártású változat az évtized végére várható, nagyjából a Volkswagen ID Golf érkezésével egy időben. Az új modell a belsőégésű és elektromos technológia közötti átmenetet is jelzi, hiszen a Škoda továbbra is kínálni fogja a hagyományos és hibrid változatokat az átállás fokozatos biztosítása érdekében.
A Škoda elektromos kínálatának bővülése
Mielőtt az Octavia elektromos változata piacra kerül, a Škoda két másik elektromos modellt is bevezet. Az Epiq, amely a Volkswagen ID.2 és a Cupra Raval testvérmodellje, 2025-ben érkezik, és belépő szintű elektromos autóként szolgál. Ezt követően, 2026-ban a Vision 7S koncepció sorozatgyártású változata is debütál, amely egy elektromos Kodiaq alternatíva lesz.
Hibrid modellek továbbra is elérhetők
A Škoda nem minden piaci szegmensben kíván jelen lenni elektromos modellekkel. Nem tervezi saját változatát a Volkswagen ID Every1 városi elektromos autóból, amely várhatóan 2027-ben érkezik. Ehelyett a Fabia, a Kamiq és a Scala frissített, enyhe hibrid technológiával szerelt változatait kínálja, hogy megfeleljen az Euro 7 kibocsátási normáknak.
A plug-in hibridek fejlesztése is folytatódik, különösen a Superb és a Kodiaq hibrid változatainak sikerére alapozva. Az új modellek akár 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot is kínálhatnak, így ötvözve a hagyományos motorok előnyeit az elektromos mobilitás csendes és emissziómentes működésével.
vRS sportmodellek az elektromos korszakban
A sportos vRS modellcsalád a villanyautók között is folytatja pályafutását. Zellmer megerősítette, hogy ez a Škoda DNS-ének része, és a márka nem kívánja elhagyni ezt a hagyományt. Az Enyaq vRS után egy újabb elektromos vRS modell is érkezik, amely várhatóan az Epiq sportváltozata lesz, és a Volkswagen ID.2 GTI testvérmodelljeként debütál.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!