A Hertz óriási összeget fektetett elektromos autók vásárlásába, ám a döntés végül hatalmas veszteségeket okozott a vállalatnak. Az autók fenntartása drágább lett a vártnál, az ügyfelek kevésbé keresték a Tesla modelleket, és az értékvesztésük is jelentősebbnek bizonyult, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók esetében.
Gil West, a Hertz vezérigazgatója tavaly novemberben bejelentette, hogy 1 milliárd dolláros értékvesztést kellett elkönyvelniük, ami jóval nagyobb összeg, mint amire eredetileg számítottak.
Tömeges eladásokkal próbáltak menteni a helyzeten
A Hertz 2023 végéig 30 000 elektromos autótól szabadult meg, hogy a flotta mérete jobban igazodjon a piaci kereslethez. A vállalat célja az volt, hogy csökkentsék az értékcsökkenési költségeket, amelyek a kezdeti tervek szerint autónként havi 300 dollár alá kellett volna, hogy csökkenjenek.
Gil West erről így nyilatkozott: „A járművek árszintje normalizálódott, ami lehetővé teszi számunkra, hogy az értékcsökkenési költségeket a következő negyedévekben autónként havi 300 dollár körüli összegre csökkentsük.”
Bár a flotta csökkentése után a Hertznek sikerült 16%-kal mérsékelnie az értékcsökkenési költségeket, azok továbbra is 422 dollárt tesznek ki autónként, ami még mindig jóval meghaladja az eredeti várakozásokat.
A hatalmas veszteségek tovább súlyosbítják a helyzetet
A sikertelen elektromosautó-stratégia következtében a Hertz 2024-ben 2,9 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el. A vállalat legutóbbi negyedévében részvényenként 1,18 dolláros veszteséget regisztrált, ami jóval rosszabb az elemzők által várt 73 centes veszteségnél.
A negatív eredmények azonnali piaci reakciót váltottak ki: a Hertz részvényei a tőzsdei nyitás előtti kereskedésben akár 18%-os mínuszban is jártak, ami tovább erősítette a befektetők körében a bizonytalanságot.
Tanulság az autókölcsönző iparág számára
A Hertz példája rávilágít arra, hogy az elektromos autók széles körű elterjedése az autókölcsönző iparágban nemcsak fenntarthatósági kérdés, hanem komoly pénzügyi kockázatokat is rejt. A rosszul kalkulált kereslet, a vártnál magasabb fenntartási költségek és az értékvesztés együttesen olyan terhet róttak a Hertzre, amely milliárdos veszteségeket eredményezett. Ez a kudarc figyelmeztetés lehet más vállalatok számára is, hogy az elektromobilitásba való átállás komoly pénzügyi előkészítést és piaci elemzést igényel.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!