A Lexus világszerte, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket ért el 2023-ban, Kínában pedig történelmi csúcsot döntött 181.906 eladott járművel. A prémium autómárka már 2021-ben bejelentette, hogy 2030-ra Európában, Észak-Amerikában és Kínában kizárólag zéró emissziós járműveket fog értékesíteni, amelyek között akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás modellek szerepelnek. E stratégia részeként a vállalat új elektromos autógyárat épít Sanghajban, amely 2027-től kezdi meg a termelést. Az üzem kizárólag akkumulátoros elektromos autók gyártására specializálódik, induláskor évi 100.000 jármű előállításával, és ez lesz a Lexus első Japánon és Észak-Amerikán kívüli gyára, valamint a Toyota Csoport első teljesen saját tulajdonú kínai üzeme. Korábban a külföldi autógyártóknak helyi partnerekkel kellett vegyesvállalatokat létrehozniuk Kínában, azonban a jogszabályi változások lehetővé tették, hogy a Lexus önálló gyártóüzemet működtessen.
Kína az elektromos autózás egyik globális központja, ahol 2023-ban 31,4 millió új autót adtak el, és ezek 25%-a elektromos volt. Az eladások növekedése folytatódik, ezért a Lexus és a Toyota Csoport is stratégiai befektetéseket hajt végre ezen a piacon. A Lexus célja, hogy 2030-ra Európában, Észak-Amerikában és Kínában kizárólag zéró emissziós járműveket forgalmazzon, 2035-re pedig világszerte teljes átállást érjen el. Az új sanghaji gyár kulcsszerepet játszik ebben a stratégiában, és a Toyota Csoport tervei szerint segíti a kínai termelés megduplázását az évtized végére.
A Lexus a Toyota prémium elektromos autómárkájaként vezető szerepet tölt be az új technológiák bevezetésében. 2024-ben világszerte 851.214 autót értékesített, és 2030-ra évi 1 millió elektromos autó eladását tervezi. Különösen sikeres volt a kínai piacon, ahol sok nyugati autómárka visszaesést tapasztalt, de a Lexus 3%-kal növelte eladásait. A vállalat egyelőre nem árulta el, pontosan mely modellek készülnek majd az új üzemben, azonban iparági szakértők szerint a Lexus LF-ZC és LF-ZL koncepciók szériaváltozatai lehetnek a befutók. Ezek új generációs elektromos platformra épülnek, fejlett akkumulátortechnológiával és gigacast moduláris szerkezettel.
A Toyota Csoport az új gyártási technológiák bevezetése mellett teljesen átalakítja termelési folyamatait, a hagyományos gyártósorokat önvezető járművekkel támogatott munkafolyamatokra cseréli. Az új sanghaji üzem a Lexus egyik legmodernebb gyártókomplexuma lesz, és 1000 új munkahelyet teremt. Ez a beruházás nemcsak a Lexus globális stratégiájának kulcseleme, hanem az egész autóipar jövőjére is jelentős hatással lesz.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!