Csehországban tavaly rekordszámú, összesen 1,453 millió személyautót gyártottak, ami 3,9 százalékos növekedést jelent a 2023-as adatokhoz képest – közölte szerdán a cseh autóipari szövetség.
Az elektromos autók gyártása viszont visszaesett, éves szinten 16 százalékkal csökkent, így 151 162 darabot állítottak elő. A gyártott járművek több mint 93 százalékát külföldön értékesítették, és az autóexport 4,5 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest.
A cseh autógyártók szerint az adatok egyértelműen bizonyítják, hogy az autóipar továbbra is a hazai és az európai gazdaság egyik meghatározó ágazata. Ugyanakkor rámutattak, hogy az elektromos járművek gyártására való fokozott európai átállás egy olyan időszakban zajlik, amikor az elektromos autók iránti kereslet csökken. Ez a trend 2025-ben is kihívások elé állíthatja az európai autóipart, és ronthatja a gyártók versenyképességét a globális piacon.
A legnagyobb cseh autógyártó továbbra is a német Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda Auto, amely 2024-ben 896 933 járművet állított elő, ami 3,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az elektromos autók a termelés 10,8 százalékát tették ki.
A dél-koreai Hyundai Motor termelése 2,8 százalékkal csökkent, így 330 890 járművet gyártott. A tisztán elektromos autók száma 33 300 darab volt, míg a hibrid modellekből 21 328 készült, amelyek együttesen a teljes gyártás 16,5 százalékát tették ki.
A japán Toyota Motor 225 058 autót állított elő, ami 17 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A termelés nagyjából felét a hibrid meghajtású Yaris HEV modell adta.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!