Kína a legnagyobb elektromosjármű-importőr Németországban

0

Hogy a kínai elektromos autók térnyerése miatt kinek és mennyit kell aggódnia, azt nem nekünk, vásárlóknak kell tudnunk. Ezzel foglalkozzanak a megfelelő gyártók emberei, azonban a legnagyobb butaság lenne tudomást sem venni róluk, főleg itt, Európában.

Az elmúlt időszakban jelentősen visszaesett a kereslet az elektromos autók iránt az öreg kontinensen és annak legnagyobb felvevőpiacán, Németországban is. Hogy ennek a visszaszorított állami támogatások lennének az okai, az jó kérdés. Bizonyára nem segít a német autóipar ezen szegmensének az eltüntetett támogatások sem.

Ahogyan az sem, hogy egyre több importált elektromos modell érkezik a németekhez, jellemzően Kínából. Ezek ára jelentősen alacsonyabb lehet az itteni gyártók autóinál és a cserébe kapott minőség és tudás sem ott tart már, mint mondjuk akár 10 vagy 15 éve. Hogy ezen aztán mennyire változtat majd az EU által kiszabott vámrendszer, azt majd az idő eldönti. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy itt Európában a gyártóknak ez valamennyire segítség lehet, ám azoknak a német márkáknak, akik Kínában is tevékenykednek (pld.: VW Csoport), hamarosan válaszlépésekre kell számítaniuk, ami végső soron megint csak nekik fog fájni.

Annak ellenére, hogy a kínai elektromos járművek importja 15,7 százalékkal csökkent Németországban, 2024 első négy hónapjában, piaci részesedésük továbbra is nőtt. Az importált elektromos autók között is a BYD a legnagyobb ász. A kínai gigász egyedül a teljes német import 40 százalékát viszi el, legalábbis a Reuters által közölt adatokból ez olvasható ki, melyek idén áprilisig vizsgálták a németekhez irányuló importot. Ebben az időszakban csak a BYD 31 500 darab elektromos autót hajóztatott Németországba.

A kereslet csökkenése azonban még ezen autók esetében is meglátszik. A német statisztikai hivatal magyarázata szerint az alacsonyabb import a gyengébb belső keresletnek köszönhető. Míg a kínai elektromos járművek behozatala enyhén csökkent Németországban, más országokban, például Dél-Koreában, közel 50%-os visszaesés tapasztalható az elektromos járművek importjában. Az pedig egy újabb érdekes kérdés lesz, hogy a bevezetett új vámtarifák miként érintik majd a kínai elektromos autók beáramlását. Azonban a BYD esetében az európai haszonkulcsból még ez is kényelmesen kigazdálkodható.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!