A kínai Leapmotor és a Stellantis korábban bejelentett vegyesvállalata megkezdte az elektromos autók gyártását Európában, ősszel pedig elindulhatnak az első Leapmotor T03 elektromos autók a szerencsés vásárlókhoz.
A kínai elektromos autóknak most egy kicsit nehezített pálya lesz az európai terjeszkedés, hiszen az EU büntetővámokkal sújtja ezeket az e-autókat. Így pedig az áruk is nőni fog a jövőben, ezáltal pedig kevésbé lesznek versenyelőnyben az Európában készülő e-autókhoz képest. Attól függően, hogy melyik gyártó mennyire volt együttműködő, annak alapján kerül kiszabásra a büntetővám mértéke.
Ezt jó eséllyel ki lehet majd játszani akkor, ha ezek a kínai elektromos autók itt készülnek helyben a kontinensen. Hogy a matek az itten drágább költségekkel hogyan jön ki, az jó kérdés, de bizonyára lesz jó néhány márka, ami megpróbálkozik ezzel a lehetőséggel.
A BYD esetében ugye már ott a tervezés alatt álló szegedi gyár, ahova már megérkezett az első építőanyag szállítmány. Ám azért más gyártók is elindultak ebbe az irányba, köztük a Stellantis, akik egyébként tavaly ősszel 1,6 milliárd euróért bevásárolták magukat a kínai Leapmotor nevű gyártóba. A részvények megvásárlása után vegyesvállalatot alapítottak a gyártók “Leapmotor International” néven, a cél pedig egyértelmű, a Leapmotor elektromos kisautóinak európai forgalmazása. Úgy néz ki, esetükben az európai gyártás lesz a nyerő, mivel a Reuters nemrég írta meg, hogy a lengyelországi Tychy mellett fognak készülni ezek az autók, elsőként a Leapmotor T03.
A helyszín kiválasztása tisztán gazdasági alapú volt, hiszen a Reuters cikk alapján elmondható, hogy a lengyel gyártás költsége majdnem a kínai árszinten jön ki (400 – 500 euró autónkként), míg mondjuk egy olasz helyszín esetben ez már 1000 euró feletti összeg lenne.
Amennyiben pedig bejön a Stellantis számítása, akkor a Leapmotor T03 után már a következő itt készülő elektromos autó is beúszott a képbe, az A12 SUV, amit valamikor 2025 első negyedévében terveznek Európában gyártani. A T03 gyártása már szeptemberben elindulhat Lengyelországban, míg a kiszállítások még az idén.
Ennek alapján elképzelhető, hogy a Stellantis nem igazán akar a Volkswagen, vagy a Renault nyomdokain lépkedni az olcsó elektromos kisautó megvalósítása érdekében, inkább gyártanak helyben kínait és azt teszik ki a kereskedésekbe.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!