Ha nem is minden erejével, de azért a Dacia is szépen lassan elkezd ráfordulni az elektromos meghajtásra. Szerencsére nem hibridekkel szórakozik, hanem rögtön a tisztán elektromos hajtásláncot építgette be első elektromos autójába, ami a Spring.
A típus igen népszerű Európában, talán azért, mert az elektromos meghajtás ellenére is tartani tudta magát a márka eredeti célkitűzéséhez. A Dacia a kezdetektől a magukat tudatosnak mondó autóvásárlók autójának tartja magát, vagyis autói igen jó áron vásárolhatók meg, de cserébe a helyén is kell kezelni ezeket.
A Spring is ezt a filozófiát követi, itt nem fogunk több száz kilowatt teljesítményt, vagy éppen prémium-kategóriás utasteret találni, de cserébe a Spring ma a legolcsóbban hazavihető új elektromos autó Európában, ami ráadásul hamarosan meg is újul.
Bár a technika itt nem, csupán az utastér és a külső újul meg, érthető, ha vannak olyanok, akik követnék a Dacia filozófiáját, de áldoznának némileg többet is egy nagyobb, esetleg komolyabb tudású Dacia e-autóra. Nos, úgy tűnik, hogy az ő kívánságuk is hamarosan valóra válik, ugyanis többek között az Automotive News magazin is arról írt, hogy a Dacia Sandero is kap elektromos hajtásláncot. Ezt ráadásul a márka vezérigazgatója mondta.
Azonban aki nagy örömmel kezdte el dörzsölni a tenyerét, és keresni a legközelebbi Dacia szalont, annak van egy kevésbé jó hírem is, legkorábban 2027-ben, de inkább 2028-ban kell majd erre a változatra számítani.
„A következő generációs Sandero belső égésű motorral rendelkezik, de lesz elektromos változata is” – magyarázta Denis Le Vot, aki a márka igazgatója. „A következő generációs Sandero hatalmas méretű autó lesz. Méret szempontjából nem igazán akarunk az A vagy éppen a B szegmensben versenyezni, célunk a megfizethető elektromobilitás piacra dobása.”
Aki pedig mégis a hibridek vizén evezne, azoknak a 140 lóerős E-Tech full-hibrid hajtáslánccal szerelt Duster lehet az autójuk, amit szintén 20 000 euró környékétől tervez bevezetni a Dacia, ráadásul már talán jövőre. Ezen túlmenően a Dacia a gyártósorok felkészítésére is figyelmet szentel. A márka fő üzeme továbbra is a romániai Pitesti marad (Duster, Bigster), míg a Sandero és a Jogger gyártása Marokkóba kerül.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!