Sokszor kapják meg az elektromos autók, és azok szerencsés tulajdonosai a hozzá nem értő „szakértőktől”, hogy néhány év után ki kell dobni ezeket az autókat, és még az akkupakk sem bírja ki a kétszázezer kilométert. Nos, ilyenkor szokott üdítő hírként érkezni az olyan e-autók esete, mint amilyen az alább bemutatandó Tesla Model S P90, ami erősen közelít a kétmillió megtett kilométer felé.
Az autó egy 2014-es gyártású Tesla Model S, ami Németországban található, a tulajdonost Hansjörg von Gemmingen-Hornbergnek hívják, és már 2019-ben is felfigyelt rá az autós sajtó, és Elon Musk is, amikor ugyanezzel az autóval elérte az egymillió megtett kilométert. Ki hitte volna akkor, hogy néhány év múlva a következő egymillió kilométer is belerepül a Model S-be. Persze ehhez azért haladni is kell az autóval, a tulajdonos átlagosan évi 210 000 kilométert teker bele a Model S-be, ami egy átlagos járműtulajdonosnak közel 20 évébe telne.
Gemmingen-Hornberg korábban egy Tesla Roadster tulajdonosa volt. Valahogyan a Roadsterbe is sikerült 643 000 kilométert beletekernie az úrnak, annak ellenére, hogy akkoriban meglehetősen foghíjas volt a töltő-infrastruktúra. Nem sokkal a megjelenése után döntött úgy, hogy vásárol egy Model S-t, mert tágasabb, és persze kényelmesebb, mint a Lotus alapokon nyugvó első Tesla. Azonban nem új Model S-t vett, hanem egy használtat, 2014-es évjáratút, 18 641 kilométerrel.
Szó se róla, ennyi kilométer alatt minden autó képes elhasználódni, nincs ezzel másként ez a Model S sem. Főleg ezek a korai S-ek voltak ismertek jellemző problémáikról.
Nézzük is, miket kellett cserélni az autóban az elmúlt években. Kezdjük azzal, ami mindenkit érdekel, az akkumulátor. Ebből a komponensből a negyedik van éppen az autóban, ami elsőre kicsit mellbevágó lehet, de érdemes azzal is tisztában lenni, hogy ezt közel kétmillió kilométer alatt sikerült összehozni, vagyis egy akkupakk átlagosan 500 000 km-t bírt ki, erős napi használat mellett. Ezt az igen szép értéket úgy sikerült egyébként a tulajdonosnak elérnie, hogy 20 százalék alá nem igen hagyta lesüllyedni a töltöttséget, és ha nem volt rá szükség, nem is töltötte fel 100 százalékra azt.
Az elektromos motor sajnos nem bírta ilyen jól, azokból összesen 14 darab került az autóba, de ezek mindegyike bontott, vagy éppen felújított egység volt, tehát eleve nem volt elvárható itt a jelentős teherbírás. Továbbá az is ismert, hogy az első generációs Performance motorok nem a megbízhatóságáról voltak híresek. Ezért ezek a motorok viszonylag hamar meghibásodtak, némelyiken volt még garancia, azonban volt olyan is, amelyiken nem volt.
Az autó tulajdonosa nyugdíjas, így könnyedén tudja majd azokat a terveit is teljesíteni, amik számos ország meglátogatását tartalmazzák, természetesen a Model S segítségével. Eddig az alábbi helyeken járt: Afrika, Marokkó, Svédország, Ausztria és valami varázslatos úton még Kínába is eljutott az autó a kerekein. A tulajdonos annyira elégedett az autóval, hogy a tervezett Lucid Air megrendelését is elnapolta végül.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!