Kína ígéri, hogy visszafogja kapacitását az elektromos járműiparban

0

A kínai elektromos autók kapcsán biztosan elmondható, hogy ma már nagyon nem a gagyi kategóriát képviselik, és egyre nagyobb számban jelennek meg az újabbnál újabb márkanevek. Ezen elektromos autókat a hazai piacon európai szemmel felfoghatatlanul olcsón kínálják.

Természetesen amit Kínában mondjuk 7 millió Forintnak megfelelő Jüanért adnak, az valóban nagyjából 10-12 millió Forint lesz mire hazánk kereskedéseibe kerül. Azonban ne felejtsük el, hogy egy ugyanilyen kategóriájú elektromos autó más (mondjuk európai) gyártónál meg 17 milliótól indul. Szóval olcsó is, meg nem is a kínai elektromos autó. Minden csak viszonyítás kérdése.

Az viszont nem kérdés, hogy ezek az elektromos autók sok esetben az olcsó kínai munkaerő és a rengeteg kormányzati támogatás miatt tudnak ilyen nyomott áron érkezni a vásárlók elé. Ez persze rengeteg más gyártót is hasonló lépésekre kényszerít és többek között ezért sem tud a Kínában évtizedek óta az élvonalban szereplő Volkswagen versenyre kelni az elektromos autók terén a kínai gyártókkal. Hiába próbálnak akciózni, és majdnem fele annyiért kínálni egy elektromos VW modellt Kínában, mint Európában.

Ennek a kormányzati támogatási formának jöhet most el a szigorúbban vett időszaka, legalábbis a Financial Times szerint. A cikk arról számol be, hogy a pekingi kormány „erőteljes intézkedésekkel” fogja ellenőrizni az országban zajló új EV-projekteket és nem fog minden új e-autós vállalatnak ellenőrzés nélkül támogatásokat osztogatni. Hogy az intézkedések mit jelentenek konkrétan, az jó kérdés, de remélhetően hamarosan több információ is napvilágra lát. A másik érdekes kérdés, hogy a kínai kormányzat döntésének mennyire adott alapot az EU-s szubvencióellenes vizsgálat, amit még az ősszel indított a Bizottság.

A bizottság sajtóközleménye szerint a vizsgálat arra keresi a választ, hogy a kínai BEV-értékláncok részesülnek-e illegális támogatásban, és hogy ez a támogatás okozhat-e gazdasági kárt az uniós BEV-gyártóknak. Amennyiben ez a veszély fennáll, az EU megvizsgálja az intézkedések várható következményeit és hatását az akkumulátoros elektromos járművek uniós importőreire, felhasználóira és fogyasztóira.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!