Idén elég sok mindenre fény derült az elektromos autós piacon. Az legalábbis mindenképp, hogy Kína számára meglepően sok, nem helyi autómárka elő tud állni olcsó és ehhez képest igen jó ajánlattal a kínai vásárlók számára. Ez leginkább az európai szemmel döbbenetesen olcsó árakban ölt testet és eddig kontinensünkről a Volkswagen Csoportos autók voltak ennek nagymesterei, legyen szó a Volkswagen ID. család bizonyos típusairól, vagy éppen az Audiról.
A Toyota eddig nem a tisztán elektromos autóiról volt ismert, pedig Kínában eddig már kettő ilyen modellel is jelen van. Ebből az egyik dedikáltan a kínai vásárlóknak készült. Ez a bZ3 szedán, ami 2022 októberében mutatkozott be és 2023 tavaszán már meg is lehetett vásárolni. Azóta is egész jól fogy a Toyota elektromos szedánja, ám az értékesítések indulása óta már két visszahívás is volt a típusra, ami nem igazán tetszik a kínai vásárlóknak.
Sokan talán nem is tudják, de a Toyota is eljátssza az álruhás királyt Kínában, ugyanis ezek az autók a GAC-Toyota vegyesvállalat révén készülnek el Kínában és Bozhi néven futnak. Ezek tulajdonképpen átnevezett Toyoták és ez a márka most kapott egy olcsónak nevezhető, tisztán elektromos modellt, ami a Bozhi 4X nevet kapta.
A tisztán elektromos Bozhi 4X alapvetően egy SUV, amit már bemutattak november 17-én, most azonban az értékesítés indult el, amihez a Toyota rögtön hozott is egy igen kellemes árcédulát az alapmodellhez (Air): 25 000 dollár. Ez átszámolva nagyjából 9,5 millió forint, az ottani adókkal együtt, kedvezmények nélkül.
Ez az autó is az e-TNGA padlólemezre épül fel és a bZ4X méreteivel szinte azonos értékeket tud prezentálni: 4690 mm hossz, 1860 mm szélesség, 1650 mm magasság. Az akkupakk kapacitása 66,7 kWh. Az elég megengedő kínai CLTC szabvány szerint a Bozhi 4X 615 km-t is megtehet akár. A Pro felszereltségi szinten (28 000 dollár) többek között fűthető kormány, vezeték nélküli töltő, bőrülések, tetőről lenyíló kijelző kerülnek az autóba.
A legfullosabb kivitelt four-wheel drive 560Max néven találjuk meg, összkerékmeghajtással. Az egymotoros verziók 150 kW, míg az összkerekes további 80 kW teljesítménnyel repíti az autót, ez utóbbi esetben csak 560 km (CTLC) hatótávval.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!