Nem vitás, hogy Németországban nagyon komolyan beindultak a töltőhálózatüzemeltetők, már ami az új telepítések számát illeti. Egyre-másra jönnek a nagy számok a telepítendő töltőkről és bár ezek több éves ütemterv alapján kerülnek ki a közterületekre, mégis megnyugtató a tudat, hogy nem lesznek töltési problémái annak, aki végül elektromos autó vásárlása mellett dönt.
Ezúttal az Aral jelentett be egy igen combos fejlesztést ezen a téren, akik 2030-ig 20 000 ultragyors töltőállomást fognak átadni az országban. A vállalás mögött már az anyagi döntés is ott van, hiszen ez a bejelentés is része a British Petroleum anyavállalat által az évtized végére tervezett 10 milliárd eurós beruházási csomagnak. Alapvetően a BP a 10 milliárd eurós kezdeményezést arra kívánja felhasználni, hogy „előmozdítsa integrált energetikai vállalattá történő átalakulását Németországban”. Ennek érdekében a csoport fő üzleti területei (a finomítói termékek gyártása és értékesítése) kiegészülnek, alacsonyabb CO2-kibocsátású üzletágakkal is, mint a villámtöltők telepítése, vagy hidrogénkutak létesítése.
A több, mint 1700 ottani töltőállomással a BP az egyik legjelentősebb nagyteljesítményű (HPC) töltőhálózatot üzemelteti Németországban az Aral Pulse márkanév alatt. 2023 végére az Aral célja, hogy elérje a 3000 HPC töltőpontot. A BP ezeken felül bejelentette, az Aral Pulse hálózat 2025-re 5000, legalább 150 kW-os töltőpontra, 2030-ra pedig 20 000 töltőpontra bővül.
Az idei évre tervezett töltőkkel kapcsolatban az Aral Pulse a közelmúltban hangsúlyozta, hogy a korábbiakhoz hasonlóan „benzinkutaknál és forgalmas helyeken, például szupermarketekben és éttermekben” lesznek elhelyezve. Nagy valószínűséggel ez az idei éven túlra tervezett gyorstöltőkre is érvényes. Maga az Aral jelenleg mintegy 2400 benzinkutat üzemeltet Németországban. A személyautós töltőpontokon túl a BP tervei között szerepel egy dedikált töltőhálózat kiépítése is, e-kamionok és teherautók számára.
Az Aral mellett egyébként Németország egyik legismertebb töltőüzemeltetője, a az EnBW szolgáltató és a Hypernetz nevű töltőhálózatuk sem aprózza el a dolgokat, hiszen 2030-ig többszáz millió eurót fognak elkölteni annak érdekében, hogy mintegy 30 000 töltőpontot üzemeltessenek országszerte.
De az sem mellékes, hogy Németországban hamarosan elektromos autók gyors feltöltésére szolgáló berendezések telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket. Ezt Olaf Scholz kancellár jelentette be nemrég Münchenben a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállításon (IAA Mobility).