Már korábban pedzegette a Lamborghini, hogy még 2030 előtt piacra dobja első, teljesen elektromos autóját. Néhány napja azonban az olaszok a The Quail, A Motorsport Gathering rendezvényen felfedték az első, tisztán elektromos modelljük koncepcióváltozatát, ami a Lamborghini Lanzador Concept nevet kapta.
A Lanzador egy magasabb, kétajtós, négyüléses GT modell, melynek stíluselemeit több jelenlegi szériaautójától kölcsönözte a Lamborghini. A Lanzador elsődleges célja, hogy kihasználja az Urushoz képest megnövelt hasmagasságot, miközben a vezetési élmény még sportosabb lesz. Mint ilyen, az autógyártó negyedik termékcsaládjaként pozicionálja magát, amelynek célja, hogy betöltse a szuperautói és az SUV-k között maradt GT-méretű űrt.
Továbbá az elektromos koncepcióautó célja, hogy bemutassa a várhatóan a következő években a szériamodellekbe kerülő újdonságokat is. Kezdve a sort a Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) vezetésdinamikai vezérlőrendszerrel. Ennek célja, hogy elemezze tulajdonosa vezetési stílusát, és ennek megfelelően igazítsa az autó különböző paramétereit. Az információkat az autó egész területén elhelyezett szenzorokból meríti a Lanzador.
Ezen érzékelők többsége támogatja az új ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) rendszert is, amely pontosabb aerodinamikai beállításokat tesz lehetővé. Tekintettel arra, hogy elektromos, a Lanzador képes ciklikusan váltani a magas és alacsony leszorító-erős üzemmódok között, maximalizálva a teljesítményt vagy a hatótávolságot a vezetési stílusnak megfelelően.
Az elektromos Lanzador teljesítményét két villanymotor adja. Azonban a Lamborghini egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy hány lóerős lesz a jövőben az első elektromos autójuk, illetve milyen hatótávra számíthatunk a sorozatgyártású változattól. Az autógyártó elektromos GT-je azonban hasznosítja az Urusban található elemeket, például a légrugózást és a hátsó tengelykormányzást.
Ha jobban megnézzük a Lanzador-t, akkor látjuk a közös pontokat a jelenleg kínált modellekből. Az eleje például az Urusra emlékeztet, akárcsak a tetővonala, míg a karcsú világítóelemek közelebb állnak a Lamborghini szupersportkocsi-családjában találhatóakhoz. Bár a Lanzador négy férőhelyes, csak két ajtaja van. A hosszúsága pedig lehetővé teszi, hogy a hagyományos GT-knél sportosabb esztétikát őrizzen meg.
A Lanzador belső térében egy méretes középkonzol választja el a sofőrt és az utast, ahol a már megszokott mechanikus gombok és kapcsolók is megmaradtak. A belső tér összességében nagyon minimalista, különösen egy Lamborghinihez képest. A kormánykerék vékony és gyakorlatilag gombok nélküli, a karcsú ülések pedig minimális párnázottságot kínálnak.
Mivel a Lanzador egy elektromos autó, így a Lamborghini is a fenntarthatóbb anyagok felé húz. A kárpitot az olívaolaj-gyártás egy melléktermékével cserzik, egy olyan eljárással, amely kevesebb vizet igényel, mint a hagyományos, de ugyanolyan jó minőségű bőrt eredményez
A gyáriak szerint a Lanzador által vizionált elektromos GT-széria már ebben az évtizedben gyártásba kerülhet, méghozzá a Lamborghini 2028-ra mondta a sorozatgyártás indítását. Bár a Lamborghini soha nem mondta, hogy teljesen elektromos autógyártóvá válik, egy EV-vel bővítve a kínálatát tovább diverzifikálja a portfólióját.